Mörkt ute...

Den automatiska känslan blir att jag vill tända en massa ljus.

.
Men jag låter bli.
Mörker i sig är faktiskt ganska mysigt när man försöker få tiden att gå.
.
Idag har jag f r u k t a n s v ä r t ont i mage och höfter. Vilket inte heller gör det roligare....
Men men... man ska inte klaga!
Det är "bara" 136 dagar kvar!
.
Jag har noga funderat på det här med vaccin, fram och tillbaka.
Kidsen är vaccinerade. Ollan fick inga som helst biverkningar och inte Emilia heller.... bara lite ont i armen och trött.
Min make skall ta sprutan via jobbet... nästa vecka tror jag.
Det som fått mig att tveka, är att jag är orolig för Philippa.
Jag äter ju redan mediciner och mår mindre bra, så frågan är.... hur kommer min och Philippas reaktioner på vaccinet vara? Det är ju inte ens färdigtestat om det är skadligt för bebisar eller inte.
Nu lutar det dock åt att jag ska vaccinera mig iaf.
Har inte hört ngt om komplikationer vid graviditet efter vaccin... men å andra sidan var det ju heller ingen som visste hur de ofödda barnen skulle drabbas av Tjernobyl heller......
Svårt val det där... Pest eller Kolera?
Vad tycker ni?
och framför allt... varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0