Mens!

Majoriteten av kvinnorna har mens.
Det är ett nödvändigt ont som, tro det eller ej, många feminister kallar "vackert".
Precis som ordet vagina skulle vara vackert, när det även kan kallas för köttfärsrondell ;-)

Hur som helst.... Mens var det nu jag skulle skriva om.

Liksom alla andra så är detta nödvändiga ont ngt som även drabbat mig.
Jag gick i 7an när mensen slog klorna i mig. Då började även det här med skyddet.
Det fanns tamponger, dagbindor, nattbindor och tros skydd.
Det nyaste jag har minne av är tampax... tampong med införingshylsa.
Hygieniskt och bra ... man är ju ändå inne och gräver bland känsliga slemhinnor som är mycket mottagliga för infektioner.

Sen fick jag barn... Emilia.
Efter Emilia käkade jag Ppiller igen, men en sort där man så bekvämt kunde skjuta på mensen... och det gjorde jag ju hela tiden. Inga större planer på att skaffa fler barn just då.
Efter det körde jag spiral... men den åkte ut fortare än kvickt då min kropp inte uppskattar främmande material i kroppen... Livmodersinflammation blev det.
Två veckor utan skydd.... och då blev Oliwer till.
Makens produktiva jävla Italienska spermier är det svårt att skydda sig mot ;-) Blir nästan gravid av att bara titta upphetsat på honom...

Efter Oliwer så upptäckte jag den underbart fungerande och smidiga psprutan.
Ingen mens alls.
Notera nu att från 1999 så var mina blodiga dagar extremt begränsade.

Rykten gick sedan att psprutan kunde vara delaktig till mina ledproblem, så jag slutade med den.
Vid den här tidpunkten har jag inte haft mens på flera år..... Men slutet på psprutan innebar även början på konternuerlig menstruation.
Men mensen så tillhör ju även inhandlingen av dessa skydd.

Och holy shit vilken grej.
När jag senast handlat mens skydd, så fanns det endast ovan nämnda alternativ... .men nu fann jag mig ståendes framför hela hyllor av alternativ.
Mängder av tros skydd, anpassade efter alla möjliga sorters trosor och rumpor. Massor av tampongvarianter och bindvarianter.....
Och jag stod helt handfallen till vad i helvete jag skulle köpa!!!!!!!
Vad hade hänt med marknaden under min tid "borta"??

Nu är jag gravid igen, och slipper som tur är fundera på vad man ska använda för ngt....
Det gamla trogna Ob fleur var det enda som ringde en klocka och kändes välkänt i mina ögon.....

Varför ska det alltid finnas så mycket olika val? Har folk aldrig hört talas om att det faktiskt finns de som lider av beslutsångest!!!


Kommentarer
Postat av: Nillo

Blir kanske samtidigt för dig och milis då;-) måste bara påminna om en liten extra kostnad då ;-)

2xskydd och blöjbarn........

Ps coop extra e riktigt bra till bra pris både tampong och bindor m vingar;-)

2009-11-26 @ 11:40:39
Postat av: Cin

Uäk!!!

2009-11-26 @ 13:05:14
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: hönsmamman

Har ett bra alternativ till dig. Låter äckligt o dom kunde kanske valt något annat namn o marknadsföra det med men - menskopp! Funkar utmärkt o är en engångskostnad på 3-4oo för ca 10 år. Perfekt med andra ord.

2009-11-27 @ 12:25:15
URL: http://kycklingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0