Hrm..... What to do doe...?

Jag: "Haha... ni har fått in råttor eller möss, som springer i taket"
Svärmor: "Nej, det har vi inte"

Jag: "Joooo, jag hörde en nyss som rusade fram och tillbaka"
Svärmor: "Ha ha, Nej det finns inga råttor här inne"

Jag: "Nej, inte i rummet... uppe i taket. Råttor och dyl brukar komma in när det är kallt, det är inte ovanligt!"
Svärmor: "Jo det vet jag, men vi har inga."

Jag: "Men jag hörde det ju själv, jag skojar inte.... "
Svärmor: "Nej, det finns inga sådana här. Däremot brukar träet i taket röra sig när det blåser och knaka lite. Det var nog det du hörde"

Jag: "Men alltså, Nej! Det där var inget trä som knakade. Det var rått/mus steg som sprang fram och tillbaka. Jag har hört det flera gånger förut, vet hur det låter"
Svärmor: "Ha ha... ja det tror jag säkert... men här finns det inga råttor."

Sen gick hon skrattandes ut ur rummet som om jag var "lite knäpp".
Min gissning är att det inte riktigt gick fram hela vägen det jag ville säga.... hrm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0