En liten svängom i taket!

"När katten är borta, dansar råttorna på bordet"
.. heter det ju... men i det här fallet, så är det mössen (som inte finns) som rusar fram och tillbaka över taket när morgonkaoset lagt sig.
Den enda som är kvar för att höra dem, är den strandade saffransberoende blåvalen.

OM min käre make hade köpt två saffransbullar igår, så hade jag haft en kvar tills nu... kanske... jag är iaf väldigt sugen på en sådan nu.

Är så trött så jag knappt kan blinka pga svedan i ögonen. Lite sömn fick jag i natt... men sen kunde jag inte låta bli att kliva upp med familjen och äta frukost... 
Hunger och toalettbesök är det som driver min dag ;-)

Fast riktigt så illa är det inte faktiskt.
Maken fungerar väldigt bra som ett "bäckenstöd" när han ligger bredvid mig. När han går upp... så börjar det värka. Kuddar ger inte riktigt samma stimulans.
Då tar det ett tag innan jag kan slumra till igen... och då blir jag kissnödig. Sen blir jag hungrig.

Jag hittade en sax igår.... och Tyson låg framför mig.
Så jag började klippa..... och klippa.... och klippa.
Han låg på sidan, på rygg och försökte även vid tillfälle smita undan.
Jag gjorde som man inte ska. Tog en tofs, höll i.. och klippte.
Det vanskliga med när man gör så, är att det är lätt att klippa i huden eftersom huden åker med upp när man håller i tofsen.. varesig man vill eller inte.
Och mycket riktigt... efter ett tag ser jag att jag klippt min lilla snutt i låret.
FAN!
Men inte ett ljud han sa.
Nu ser han ut som hej kom och hjälp mig, men tovorna är borta så de inte irriterar honom... sen väntar en rakning inom kort för att putsa till lite.
Skulle mer än gärna lägga in en bild... men han drog från mig så fort han fick chansen och har nu gått in i huset, gömt sig under ngt täcke....

Nu... ska jag försöka ta igen lite sömn.... i med medicinen, och blunda.... drömma om saffransbullar med mandelmassa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0