Bloggande... eller?

Inte för att jag personligen uppskattar alla dessa modebloggar, skrivna av 18åriga fjortisar, men det är ju trots allt vad de flesta bloggläsare verkar följa.
Det finns ju de som skriver om annat också, typ fotografering och dyl... skapande.... men majoriteten av topplistan på blogg.se leds av modebloggare.
Eftersom alla skriver om mode, eller "dagens outfit" så måste det ju då betyda att mode världen är enormt stor och väldigt varierande.
Jag kan iaf dip shit om den.... när jag faller för ett plagg så är det utgånget eller extremt svårt att hitta..... hrm.

Det absolut värsta jag sett är den där blonda tjejen som gjorde videoblogg, filmade sig själv i spegeln och hade inget vettigt att säga.
Hon piffade till sitt sönderblonderade hår, putade med tuttar, bröst och det enda hon kunde säga var:
- " Idag har jag.... mmmm....a aaaaa.... smack smack... inte gjort ngt speciellt. Mmmmmm.... aaaaaaa..... "
Fast det var ändå ganska roande.
I mina unga år så gjorde man filmroller som var som denna tjej... i form av de ultimata dumma blondinerna.
Men nu regerar de i bloggvärlden.
I don´t get it... men det finns ju en plats på jorden för alla.

Sen finns det de som skriver om deras dagliga upplevelser och privata tankar.... personliga bloggar.
Dit skulle jag vilja höra....
Men just nu känns det inte som jag har så mycket att bidra med.
Jag upplever INGET utanför husets fyra väggar.... Enda friska luften jag får är från det öppna fönstret....
Därför är mina blogginlägg antingen fulla av självömkan, eller fulla med en massa dravel.
Om jag skulle skriva direkt från mina tankar skulle det bli ännu värre.

Sen finns det även matbloggar. Mums!
Men dem håller jag mig borta från just nu.... vill bara laga mat då, och tycker inte att maten som serveras är god nog ;-)
Appropå mat..... Mitt tidigare inlägg... om Mammas mat....
Det fick jag bokstavligen äta upp.
Trots att jag försökte dölja det, så noterade alla mitt misstycke ang köttet. Blä!
Undrar om det berodde på att jag lämnade lite, och gav resten till hundarna …
Till efterätt fick jag dock den efterlängtade kladdkakan. Inte med glass dock, utan vaniljsås... men det gick ner det med.

Kommentarer
Postat av: hönsmamman

Oh, jag har haft en matblogg en gång i tiden. Men jag la ner den rätt fort, kanske ska ta upp den igen då. Det var mer en blogg så andra kunde känna sig lite stolta över deras egen middag o över att dom iaf inte hade så dålig fantasi som jag. =)

2009-11-14 @ 23:02:29
URL: http://kycklingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0