Helgen är över

Återigen har en helg nått sitt slut... Tiden går så fort.
Den här gången hade Emilia med sig en polare ut till stugan, och det gick jättebra.

Däremot börjar jag fundera på vad min son pysslar med.
Min son är 8 år gammal.
Vi sitter i soffan, och kollar på Robinsson, hela bunten.
Efter en kort fikapaus, så ändras sittplatserna och Dotterns kompis hamnar bredvid min son.
Direkt tar han tillfället i akt och lägger armen om henne.... föser henne mot sig och sitter sedan och håller om henne samtidigt som han klappar henne ömt med den andra armen hela tiden.
Väldigt ömt och kärleksfullt, men va faan....
Där sitter jag som förälder och funderar: Vad 17 håller han på med, den lilla Casanovan!

Nej, sådant får han vänta med tills han är lite äldre tror jag...

Det var även dags att införskaffa de inspanade trädgårdsprylarna.... men det gick inte riktigt som vi tänkt oss. Traktorn
är en beställningsvara, hur kunde vi tro annat? Så det blir att beställa den till nästa gång vi åker ut.
Ockelbo resan blir endast över dagen, så beroende på hur mycket vi hinner med i veckan... så blir det stugan även då...annars måste vi stanna hemma.

Hur som helst, en motorsåg blev det iaf, och en jäkla massa träd rök. Gick lite fortare än med den vanliga handsågen måste jag säga.
Till slut tvingades jag säga till M att vi faktiskt måste ta reda på de träd som ligger här innan vi sågar ner fler.
Fick ihop en jävla massa ved,och mer lär det bli.... Nu är det bara braskaminen som saknas.. .hahaha.

'''''
Förra veckan hade jag många otroliga upplevelser med kunder.
Helt sjukt faktiskt.
Men men ... inte direkt ngt man inte återhämtar sig från. En del personers resonemang får en verkligen att höja ögonbrynen.
De vill ha ... men inte ge mig informationen så jag kan ge dem.
Man måste ju förstå, att då får man vara utan.....

''''''

Nej... blä... .jag vill inte vara hemma igen... jag vill tillbaka... pronto.
Men nu har vi en massa prylar som måste fixas här hemma oxå....
Garderoben skall rivas, klädkammaren iordningställas, kanske t o m fixa klart relaxen som bara står där, måla i hallen, slipa trappen, måla trappen, tvätta trallen på baksidan och olja in den....
Jag... jag har inte så många måsten.... hehe.

Ha det gott mina vänner... och om det är så att ni känner för att ta en pensel och hugga i... så är det bara att komma över ;-)

''''''''
Dagens undran:
Angela i Robinsson var ju helt galen i att sköta sina tänder.
Alla hade problem med hygien m.m
Hur gjorde tjejerna då med oönskad behåring? Ingen av dem... vad jag kunde se.... hade hår under armarna, hår på benen eller tyskebuskar.
Hur kommer det sig när de inte ens får en tvål?
I don´t get it!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0