blurr

Huvudet känns tjockt, som om inget annat kunde få plats. Kroppen beter sig som om den är i skedet av en god berusning och hella min tillvaro är ett stort blurr.
Känslig... ja kanske... om man blir så påverkad av en bokserie så är det nog något vajsing i hormonerna.

En extrem längtan efter att försvinna, och bara slippa allt som händer och sker runt om i vardagen. Men å andra sidan... vem gillar vardagen?
Vem sitter inte och fantiserar om att göra saker som inte hör till "vardagen" eller känna saker som man känt en gång förut.
Att vara spontan, utan att bli av med vare sig hus eller jobb... eller kanske ännu bättre, slippa just de materiella sakerna och leva på känslor.
Kraven på saker som ständigt kräver pengar... driver mig till vansinne... men har man satt sig i situationen, så är det bara att bita ihop tills man tagit sig ur det. Det är ingen annan som kommer göra det åt dig.
Man har bara ett liv, och antingen lever man det som man vill...... eller så lever man inte alls.
Det är för kort att slösas.

Efter endast fyra dagar är jag som sagt nu hemma igen.... äntligen hemma med kidsen, maken och MITT.  Har saknat det så mycket.
Samtidigt inte.
Jag har njutit som fan av mina böcker, och har levt i min egna lilla värld..... långt från verkligheten..... och det är lite tufft att ta sig tillbaka.
Tur att det är helg.

Jag har en sådan enorm längtan efter att bara krama om min familj och njuta av deras närhet.
I´m happy... för jag är med dem jag älskar... men ledsen, för att jag då måste vara på platser jag inte vill vara......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0