Svininfluensan skrämmer skiten ur mig...

Aldrig förr har jag varit nervös inför höstens influensor, men denna skrämmer mig.
Kommer vi klara oss från den, eller drabbas vi av den pga det sammhälle vi bor i (ständigt omge sig med människor, både i jobb och privat).
Att ha det så, kan ju vara både possitivt och negativt.
OM man inte fick uppleva smittor, så kunde man kanske heller inte skydda sig emot dem när och om man väl blir drabbad.....
Det som skrämmer mig mycket är vår planering.
Barnen skall självklart vaccineras så snart de kan, men kommer det att hjälpa?
Kommer någon av de nära och kära drabbas?
Hur stor är egentligen statistiken av de som blir "normalsjuka" och de som verkligen drabbas hårt och blir liggandes i lungmaskiner?
Varför drabbar den så hårt mot unga och friska människor? Är det stress som gör dem extra mottagliga?

Jag vill inget hellre än att isolera mig under hösten med familjen.
Vi har drillat dem hårt i hygien och förklarat vanligast och enklaste sättet att undvika tydliga smittrisker. Men det är ju ingen garanti.

Hur blir det med de gravida? Hur kommer deras behandlingar och tillfrisknande påverka fostren som ännu inte är födda?

Jag har alldeles för många frågor, och tidningarna ger ju ingen klar och tydlig bild av det hela.... måste söka mer information.
Varför skrämmer detta mig så mycket?

***********************

Vädret idag är soligt, en aningens blåsigt och det börjar bli dags för ytterligare en klippning av gräset (vill ha åkgräsklippare). Det är skönt med blåsten, för myggen och flugorna är inte rakt upp i ansiktet då.
Myggen överlever man dock, det är super med "mygga".... fungerar klockrent.

När jag stod och matade hästarna i morse fann jag gula skinande svampar i hagen... så jag var bara tvungen att knata in där och se efter nogrannare. Mycket riktigt... bamse kantareller var det :-) Dags att bege sig ut i skogen igen kanske.
Det är bara en vecka kvar av min semester nu, och jag har brutal ångest. Under hela Augusti kommer vi inte ha tid alls att vara här ute.... massa planerande inför hippor, sexor och den där jävla kickoffen som jag faktiskt inte har den minsta lust att åka på. .... slösa en hel helg på det. Dessutom måste vi bila ner....

Middagen igår var jättemysig. Trots regn under dagen så klarnade det upp och vi kunde sitta ute hela kvällen. Déville var heller inte för mycket på Max, och t o m Tyson accepterade honom.... han började hoppa runt och gjorde lekinviter... det var inte igår man såg Tyson göra det ;-)
Trevligt sällskap och god mat/dryck.

I so love this place!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0