not fair...

Var inne i skogen för att plocka blåbär till kvällens paj.... marängpaj..... Snubblade på några kantareller, plockade även dem... kan ju inte låta bli när de finns i överflöd överallt.
Under kvistarna på ett träd skymtar jag gult, gult, gult öööööverallt! Hur mycket som helst!
Så jag dyker ner på dem, plockar och plockar... sen avbryts jag av att déville börjar studsa lustigt och Emilia som tjuter "myyyyyror mamma, massor av myyyyyror"
Jag vaknar upp ur dvalan och inser att jag sitter en meter från en gigantisk myrstack och är praktiskt taget övertäckt av myror.
Till min stora förstret, så var det bara att lämna den skinande gula havet av kantareller... eller bli uppäten av myror....

Nu skall vi grilla mashmallows och sedan är det pajen som skall bakas :-)

Kommentarer
Postat av: Nillo!

Jätte kramar ;-)

2009-07-27 @ 21:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0