Yes, då var det gjort!

Min käre make har nu sagt upp sig från sitt tidigare arbete och kommer inom kort börja på det nya :-)
Så.... båda vi byter jobb samtidigt :-)

Så nice!!

****
E´s ridning i dag gick bra.
Det luktade lika illa i stallet som det brukar göra.... eller njae, lite mer idag faktiskt... surt liksom... blä, äckligt som fan!
Dessutom... så när man går in i det där båset.... så ligger det ju bajs överallt.
Blääää!



Hur som helst, jag hade hela fickorna fulla med morötter och måste säga att jag är mäktigt imponerad på mitt och Bellas (hästen heter det) samarbete.
Jag matar, hon äter det jag ger... och ger fan i att bita mig.

Väl inne i den där ridgrejen så hade två duvor tagit sin tillflyktsort, och hästarna var måttligt förtjusta när de dök ner framför dem.
Så pass förtjusta att en stackars kille flyger av 2 gånger och sedan tvingas vi bryta lektionen.
Stackars Bella fick en smocka av mig när hon blev rädd, och jag försökte hindra henne från att flyga upp i min famn för skydd... hon är lite för stor för det.
Med E på sig dessutom tycker jag att hon får stå på sina egna ben. Hon har ju dessutom fyra... jag har bara två.

Efter ett tag så avbryter vi, och gruppen får sätta sig i stallet coh mysa istället.
Snacka av sig lite så upplevelsen inte leder till rädsla.
Inte en jävel snackade med hästarna, det var ju de som blev rädda.

Här vräker snön ner.... sovmorgon i morgon... super!
Som bäddat för en midnattspromis i snöyran! Underbart.
Déville kan behöva raca av sig lite oxå.

Ha det gött!
Ciao fuckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0