"släpp allt och hjälp mig

för jag gjorde en dum sak som ni nu måste lösa åt mig.... "

ARTIKEL

"- Jag anser att UD inte tar sitt ansvar och jag kritiserar det svenska konsulatet som inte lyssnar på en vädjan från en svensk medborgare."

Jag läser en artikel när jag bläddrar i aftonbladet.se.... och  upphör faktiskt inte att förvånas över folks oförmåga till att se sitt egna ansvar.
I en stilla tanke undrar jag om denna person, som bevisligen redan en gång tidigare valt att flytta från landet,  verkligen var så lyckligt ovetandes om oroligheterna.

Att vara svensk medborgare är visst inte så dåligt trots allt.... När det kommer till att ställa krav i hur andra ska bete sig.

Jag vet inte hur ni resonerar, men om MITT val stod mellan att åka till ett land som detta eller stanna hemma i "hemlandet" som han så fint kallar Sverige.... så hade valet varit väldigt enkelt.
Bröllop eller inte så går ju livet och hälsan före....

Visst skall SE hjälpa till att få hem de Svenskar som befinner sig där.... men de måste ju förstå att det inte riktigt ligger Magi i det hela... Slå näven i bordet och få som man vill, fungerar inte här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0