rea eller kampanjer.

Vet ni vad REA är?
Kul för er. Bra för er, och de ni handar hos.

I butiken befinner sig en kund.
Hon tittar på den pannan vi har på kampanj (nedsatt från 699 till 425) och jämför med en annan, mindre samt en annan modell.
Kund: Den här som är nedsatt är bara en storlek va?
Jag: Ja, det är 28 cm
Kund: Men jag vill ha en mindre, och den här kostar mer... Det var ju lite lustigt.
Jag: Njae, det är en annan modell samt att den vi har kampanj på är det som är kvar sen jul.
Kund: Men det är ju lustigt och konstigt att en panna som är mindre.. .är dyrare!!!!
Jag: Om det känns bättre för dig, så kan du få köpa kampanjpannan för fullt pris... dvs 699:- och då kanske det inte känns så jobbigt ;-)
Kund: haha.... nu var du rolig!... haha... verkligen ... jätterolig. Jag måste ju få fråga eller hur?
Jag: (fråga vad?? Ingen fråga var ställd!) Ja, och jag måste ju kunna ge ett svar.

Hon köpte pannan på kampanj.
Men jag ställer mig fortfarande frågandes till att kunderna anser att de ska kunna fråga, och bli sura om de inte gillar svaret.

Kommentarer
Postat av: DD

hahaha..."köp den till fullpris"...BRA sagt! =)



2009-01-08 @ 12:47:21
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: nillo

Kan meddela att jag sålt en panna som det var halva priset på men kunden ville betala fullt pris;-)

I vissa "religoner" kan man inte köpa på rea

2009-01-08 @ 14:42:19
Postat av: Cin

Se... religion ställer till med mer än bara krig. Personliga konkurser oxå ;-)

2009-01-08 @ 14:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0