Min käre make

Många människor lever sitt liv, efter ett par år, i ett förhållande som mer och mer blir som vänskapsförhållanden.
Kvinnor har sina rutiner och männen sina.
Inget man gör, eller mycket få saker, gör man med nöje tillsammans. Antingen är det för barnens skull eller av någon annan anledning.
Vissa karlar anser det vara sin fulla rätt att leva sitt liv vid sidan om, med sin egen verklighet och sina egna prioriteringar.
Inget som görs, diskutteras igenom innan man gör det.
Partnern blir informerad, om den har tur, om vad som komma skall.
Det finns även de män, som när frugan inte är närvarande, flirtar hej vilt och snackar skit om sin egna tjej.
Tjejen har heller oftast ingen talan när det väl kommer till kritan....

Sådana förhållanden tycker jag är tragiska.
Hur kan man vilja leva i ett förhållande av lögner och brist på respekt?
 Att kolla med sin partner innan man bokar upp saker, tycker jag är respektfullt .... tänk om den andre planerat ngt som förstörs... allt måste ju kollas/planeras .. allra helst om det är barn med i bilden.
Inte att man "frågar om lov" som vissa verkar tro....

Jag är så lyckligt lottad. 
Har ett förhållande där det som sker inom familjen, av en självklarhet är båda föräldrarnas ansvar.
Jag har en make, som inte "kör över mig" utan behandlar mig med respekt. 
13 år har vi varit tillsammans, och jag är lika kär i honom nu som då.
En karl som hajjar min humor, och skrattar åt mina galna upptåg.

Io ti amo Tias!



- Love u man....
- Fuck u Marcus.....
                                                         

Kommentarer
Postat av: Daniel

åååh lyckolovekramar!

2009-01-06 @ 15:47:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Limi

Håller med det du skriver. Jag o min fru är lika kära o har lika galet roligt som vi hade när vi träffades för 10 år sen :-)

2009-01-06 @ 20:17:12
URL: http://limi.blogg.se/
Postat av: Kattis

Så glad för er skull....mitt exförhållande passade ganska bra in här :-)

Kram

2009-01-07 @ 13:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0