lite lunch kanske

Tyvärr ser jag inte direkt fram emot min lunchlåda, trots att jag VET att den kommer göra mig mer än tillräckligt mätt. Nyttiga saker har jag däri, men den hade dock kompletterats bättre om jag kommit ihåg att plocka med mig salladen.... Vilket jag inte gjorde.
Så vad är det som blir kvar då?
Jo, Bulgur och köttfärs..... Två delar till en sallad som skulle varit lite ljummen...
Jag kan köpa snusk, men vill inte.

Men men, där hjärnan inte uppehåller sig, finns istället något annat ;-)               

- Hej, har ni medel för att rengöra strykjärn om man råkat bränna fast plast där på?
* Nej det har vi inte... tror inte att det finns ngt som är riktigt bra mot det, som inte förstör ytan.... 
- Mäh,... så du menar att jag bara ska kasta en riktig ångstation! (kunden höjer rösten och ser hotfull ut - ironi-)  
* Nä...... jag menar att du skulle låtit bli att stryka plast med den....

Nu är det ju så, att det finns en de tips... men icke godkända.... och skulle jag säga dem - samt att kunden kanske då totalt misslyckas eller ej gör handlingen varsamt - så är det även till mig de kommer om de  upplever failure!

Alldeles för mycket tv i vardagen, folk kan inte använda fantasin.

- Fy vilken ful design!  Var han blind som gjorde den?
* Nä, men han kanske tittade på tv......

***

Svängde in en surfsväng in på blocket i sökning efter en bäddsoffa.
Jag har inga som helst planer på att köpa begagnade möbler (från främlingar) pga vägglössrisken, men det är ett bra ställe att börja sondera marknaden på.
Se vilka modeller som finns....
Snubblar på den där gröna fula som vi har i ena gäst stugan och läser beskrivningen (den som säljer den har bevisligen oxå använt den...
vilket vi inte gjort)  ...
där ser jag, till min stora lycka, att det verkar som om det går att få en lagom stor säng av den.

Wooohooooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0