Kund vs Cina

Kund: Hrm.. jag... hrm... Den här XXXX... hur gör man inkoppling på den?
Jag: Det är jag lyckligt ovetandes om, sådant sköter installatören.
Kund: Men vad står 230 för?
Jag: En fas... finns även i tre fas. Bor du i lägenhet eller villa?
Kund: Jag har tre fas, bor i villa. Men om det bara står 230, går det då att koppla om.
Jag: Elektriker kan sådant, inte jag (börjar hajja vart detta leder). När du beställer den, så beställer du ju den så som du ska ha den... behöver itne tänka mer på det ;-)

Kunden står med sin lilla lista av frågor (som itne har med produkten att göra utan hur man kopplar in och installerar)  och funderar.....
Kunderna runt om hopar sig i väntan på att få hugga tag i mig så fort denna kund visar sig nöjd med sitt.

Kund: Vad tar ni för just den här?
Jag: - uppger priset -
Kund: Jaha... XXXX tar xxxx för den! Så jag köper den där.
Min Chef: !!!! Ställ frågorna till dem då då!!!!!
Kund: !!!   ???? Snacka om problem med attityden!!!! ?????

Sammanfattning.
En internet handel har den varianten.
Men i fel fas.
Så kunden kommer till oss och vill ha information om hur han ska bete sig nu när han vill köpa den där.....

Orden som jag önskar dela med mig till denna kund, som dols av ett leende av serviceminded Cina.... har samma betydelse som könsorgan och avföring :-)

Ett ord.
Konsumentkontakt.
-Alla tillverkare har sådant, dit man kan vända sig om man undrar över ngt på deras produkter.
Eller går ni till MCD för att fråga om innehållet i MAX hamburgare, och hur de tillagas? 

Kommentarer
Postat av: Limi

verkar ju va rätt skoj där i din butik. Massa roliga episoder :-))

2009-01-19 @ 19:06:51
URL: http://limi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0