Förs.kassa uppdatering.

Yes, jag kom äntligen fram till kundsupporten på försäkringskassan och fick tala med en mycket trevlig dam.
Men informationen var inte så trevlig :-(

Brevet med uppmaning från förs.kassan är daterat den 29e december. Jag postade intyget den 22a dec. Här får man då kanske räkna med post förseningar, då det är jul.... Men det skickas ju dessutom inte direkt till handläggaren utan till en inläsningscentral först.
Så kommer det inte bort i posten, så kommer det bort på inläsningscentralen.

Hur som helst, så skulle jag få ett nytt intyg... se till att skolan fyller i det.
Ord fritidsledarna slutar kl 16.00 eller 16:30 sen är det extra personal och då måste jag lämna lappen däruppe för att få den nästa dag - m a o den kan komma bort där med.

Innan den 16e måste de ha intyget (skjutet på nu eftersom jag äntligen fick tag på dem) men ändå erkänner hon att de ligger efter på inläsningscentralen.
Om det nu är så att de inte "hunnit med" att reg mitt intyg, så kan det ju knappast gå snabbare om jag skickar in ett nytt. Har det däremot kommit bort... så underlättar det ju att de får ett.

JAG har lärt mig en sak iaf.... Vabba, det gör jag inte igen.
Då menar jag kittet med att anmäla till förs.kassan. Hemma med kidsen är jag om de är sjuka, men jag meckar hellre i försök att jobba in pengarna själv istället.
Man reder sig bäst själv!
Suck!

Kommentarer
Postat av: Mia

jag förstår inte alls vad du menar..

Är försäkringskassan krånglig;-)



Håller tummen för bra svar idag!!

2009-01-07 @ 12:34:45
Postat av: Cin

Mia darling asg

näääääää absolut inte ;-)

2009-01-07 @ 18:11:19
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0