apoteket

Dags för att hämta medicin till den lilla ... så det blev en tur med skruttibang bang ner till centrum.
Jag glider in i entrén och ställer mig poserande bredbent, med armarna i vädret och ropar glatt "taDa!"

Folket i centrum stannar upp.
Stirrar på mig.
Jag försöker med ett smittande leende... och det ser faktiskt ut som om det smittar... eller som om de tror att de smittar, fast inte av den possitiva sorten.... snarare... böldpest typ.
Sakta men säkert börjar alla röra på sig igen... en del sneglar bara på mig medans jag stoltserar in i centrumet.
Likt en stjärna: Here I come!
I mina slitna jeans, fable 2 tshirt och håret i tofs.
"posten per... nannana... nanana"

Om det är för att undvika mig, eller om det är mer som "bered en väg för herren (damen... tjejen... whatever)" vet jag inte... men de ger mig plats.

Schwopp!!!
Framför mig har plötsligt en försäljare tagit plats..... en tjej.... pigg och alert.
Man hör på hennes sätt att tilltala mig att hon inte har den blekaste aning om att hon visserligen nu kommer få öva på sitt säljsnack... men hon kommer även göra av med mycket värdefull energi... som hon kunnat avlägga på en potensiell köpare istället.
Hon är ny.
Säljer el avtal eller ngt... kul, men jag hajjar inte ett skit... och inte försöker jag hajja ngt heller.
Jag är upptagen.
Upptagen med att syna flickan från topp till tå.
Söt tjej... men verkar inte göra mycket för att utnyttja den situationen.
Min blick verkar göra henne nervös... för hon svamlar osammanhängande, eller så är hon nyare än jag först trodde.
Hennes ögonbryn var lustiga.
Målade med en grå penna.... undrar om hon målat dem så så länge att hon numera inte behöver en mall, eller om hon alltid lägger en mall över innan. Rakt, som på en figur från en serietidning eller de färdiga mallarna man kan ladda ner från devianart.
Dessvärre har det riktiga ögonbrynet börjat växa ut... typ 1 cm över den yttersta linjen....
ett..... två.... tre ... hårstrån....
hrm....
för övrigt är hon osminkad.
Så varför denna ansträngning på ögonbryn... men inte på resten... kunde det varit tatuerat.
Neeee.... fy 17... inte så där... då borde hon stämma ngn.

... - " och så detta erbjudande gäller endast idag".
Jag vaknar upp ur koman. blubb blubb blubb.
Eh... jaha... nu var hennes inledning slut.... svammlet.... undrar vad det är hon talat om, så jag tar bort blicken av synande från hennes ansikte och vänder det ner mot pappret hon håller i handen.
El avtal.
-"Vad har du för avtal idag"
- "Ingen aning... "
Eftersom jag synat klart och inte längre kände för att slösa min tid så förklarade jag för den lilla flickan att jag nu skulle gå vidare och jag förresten inte var den som hade koll på elgrejorna hemma...

Väl inne på apoteket så fick jag mina ärenden gjorda. Sökte snabbt över hyllorna för att se om det kunde finnas ngt anitsnark medel som jag kunde införskaffa som present till min käre make, men orkade inte leta mer noga... gick utan....
Sen tillbaka samma väg.

Elsäljarna i montern brydde sig inte om min denna gång.
Inte heller svarade de på mitt "smittande leende".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0