2 veckor kvar

Tills jag börjar det nya jobbet.
Två veckor kvar tills bröllopsmässan går av stapeln.

L´amorosa

Minns förra året :-)
Lilla nervösa jag öppnade upp modevisningen genom att gå igenom alla lokaler på Grand Hotell i Stockholm, och bakom mig spelade säckpipblåsare (jag... älskar .... säckpipor!!). MASTIGT!
Tro mig, vi både hördes och syntes :-)
Eftersom min klänning (se bilder i tidigare inlägg) är väldigt speciell, så väckte den ganska så mycket uppmärksamhet. Såg lite ut som om det var taget från en fantasy figur.

Jag, som normalt sett vaskar av ansiktet... ev slänger på lite smink ibland, drar en kam genom håret och sätter sedan upp det i en tofs.... satt under tre dagar mellan 2-3 timmar för att bli sminkad och iordning gjord av proffs.
Trodde håret skulle slitas av, och jag kände mig lite malplacerad, samtidigt som jag faktiskt njöt mycket av hela situationen.
Till slut, dag 3, blev jag fotad av en amatörfotograf... och resultatet förstörde hela min "tro" på hur jag såg ut.
Fy fan vilka gräsliga bilder!!!!!!!
Om det var objektet, eller om det var en kass fotograf som bar ansvaret vet jag inte... men kasst blev det iaf :-)
Kändes mycket bättre innan jag såg dem iaf ;-)

Hur som helst.... i år går jag inte.
Det blev för mycket så jag vill inte göra det igen... men det var en upplevelse iaf.

Nu skall jag göra mig iordning för att bege mig till jobbet och jobba av dag nr 9 i nedräkningen.
Jag kommer absolut inte sakna arbetstiderna när jag är klar... .men faktiskt kommer jag sakna människorna (och då menar jag inte - under några omständigheter - kunderna!)

***
Kund: Vilken ugn skulle du tipsa oss om, som den bästa?
Jag: Det beror lite på vad ni är ute efter.
Kund: Men ni måste väl ha någon som ni rekomenderar?
Jag: Ok, utan att veta vad ni vill ha... så rekomenderar jag väl den här då.
Kund: Varför då?
Jag: För att jag tvingades välja ngn, och just den här är det bara vi som säljer. :-)
Kund: Så den är bäst?
Jag: Alla våra ugnar är bra.
Kund: Men jag vill veta vilken som är bäst, och som du rekomenderar (mitt svar dög visst inte alls här) ... Den här har vi i dag.
Kunden visar upp en av de enklaste ugnarna som vi har.

Jag: Ja  då kan du praktiskt taget välja vilken du vill ;-) (OOOOooooops nu slank det ur mig igen...f an).

Kunden lämnade butiken efter ett tag och var iaf helnöjd med sin bunt med kataloger av 50 11 tusen ugnar... hrm....
Glad I could please......

*****

Nej, gott folk. Nu är det dags att rulla :-)

Åh... by the way!
Idag är en stor dag för min käre Make!
Conga baby!
Härligt med förändringar :-)
Spännande, nervöst.... men härligt!!!
Du hade inte kunnat göra ett bättre val!


Kommentarer
Postat av: DD

Åh, du är en superkass försäljare!!!



Du ska gå fram till den dyraste och sen bara bre på med allt smör som finns och lura den dumme jäveln att köpa den.



Muahahaha...DD har gått försäljningskurs...muahahaaa



2009-01-19 @ 09:05:55
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Cina

Yep I know.... :-)

2009-01-19 @ 10:40:45
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0