Yeeeeaaaaayyyyhhh!!!

Så vad är det egentligen som hänt?
- jag är fortfarande väldigt trött.
- fortfarande extremt yr
- fortfarande gravid och väldigt fet.
- fortfarande kraftig foglossning

Men!!!
Och det är ett stort men......
JAG ÄR BEFRIAD!

Yrseln kunde de inte ge någon förklaring på, men vi fick höra hjärtat slå som det skulle. Inget fel i urinen, blodet eller på livmodertappen.
Den var helt som den skulle!
Läkaren som jag hade, var dessutom förlossningsläkare samt forskade i just cervixinsufficiens... dvs han var extremt kunnig och framför allt uppdaterad.
Med den nya informationen skulle jag kunna gå rosenrasande på de läkare jag tidigare träffat.
Samma sak på gynakuten.

Att beordra mig till sängliggandes, kunde i vissa fall varit tvärtom förödande för mig och Philippa om det velat sig riktigt illa. Detta för att de som tidigare undersökt mig ej varit uppdaterade om det senaste.
Bricanyl har de kommit fram till att de inte alls förhindrar en förlossning, de gör enbart att det känns lättare om man upplever förvärkarna som jobbiga.

Vi fick också veta att OM det skulle varit så att Philippa inte tänker stanna kvar i magen, så är det enda de kan göra är att beordra mig sängliggandes och ge mig kortison för att hon skall utvecklas snabbare.... och då rör det sig om 2-3 dagar.

Jag blev så glad att jag nästan började grina.
Så lättad.
Två månader har jag lidit av att inte kunna göra ngt, av rädsla för att vara den som skadar Philippa.
Nu vet jag att jag inte behöver det.
Jag kan helt enkelt göra det jag vill, i den mån min kropp klarar av det. Beroende på hur jag känner mig.
Känns det jobbigt, så ska jag vila... EN LITEN STUND!

Jag får baka
Jag får laga mat
Jag får umgås med folk, för det är inte skadligt (även om det är jobbigt) att jag sitter upp.
Ni anar inte hur lättad jag är.
Jag får mitt liv tillbaka!!

Fortfarande är jag fet och nästintill orörlig, men jag kan nu njuta av livet och graviditeten istället för att ständigt vara orolig för att jag ska sätta igång födseln och förlora Philippa!

Det jobbiga är dock... zzzzzz... att jag är fortfarande klen och seg utav bara helvete... zzzzzz

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad kul att få höra lite positiva nyheter. Fika i helgen då och nybakat från fru forsberg. Många kramar vännen. Familjen hälsa.

2009-12-07 @ 19:54:00
Postat av: Anonym

Grattis! Kramar Anna

2009-12-07 @ 20:31:50
Postat av: Cin

Cecilia:

Neeej... inte i helgen... jag ska bort! Men framöver kan vi komma och våldgästa med fikabröd i högsta hugg ;-) ... (har ju inget eget boende och fika i sängen är lite trist även om det är mysigt)

2009-12-08 @ 09:59:31
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0