Trotsa!!

Jag trotsade ordinationerna.
Torkade tårarna och gick in till köket.
Hela dagen hade gått utan att jag ätit ngt alls... JAG inte ätit.
I dag ska jag laga mat!
Där med basta!
I med tabletterna, en bricanyl och en värktablett och sedan sätta igång.

Korvstroganoff med ris och massor, massor av färska grönsaker. Kokt broccoli och iskallt vatten!
Mumsigt, och jag klarade av det!!
Att stå i köket och känna mig nyttig var precis vad jag behövde efter alla tårar och depp.
Tänkte jag skulle åkt med familjen till stora fotbollsplan oxå, och tittat på när de spelade fotboll... men där var jag tvungen att lägga ribban.
Fan... viljan är så mycket starkare än kroppen.

Jag vet, jag vet att den lilla mår bäst av att jag tar det lugnt... men det är ganska lätt att förtränga, när det enda jag typ gör är att ligga ner hela tiden. När jag ligger ner, så somnar jag... och jag vill vara med!
Jag vill sitta och fika i huset, skvallra med svärmor på kvällarna och få lite frisk luft emellanåt.
DET är inte för mycket begärt tycker jag.... men det är det...
Allt det som andra tar förgivet, får jag dela upp på flera dagar.

Inget julbak... eller ... jo!
Det ska det fan bli!!!!
Inte det vanliga... men något gott... och enkelt!
Choklad doppade marsipanbollar!
och dessa snöbollar
.. sen kan jag säkert finna fler enkla recept som man kan göra!
En god och snabb paj kanske... med bär ....
Så... Jävla... trött ... på ... att.... deppa ihop här i sängen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0