O.M.G!

Även denna dagen har funnit sitt slut, och jag längtar faktiskt enormt tills jag får bädda ner mig bredvid min käre make för att sussa nice!
Till middag i dag valde vi att kliva ett stort steg från julmaten.
Lustigt det där, först längtar jag efter julmaten... men redan efter två dagar har jag fått nog.
Prinskorvarna står ut genom öronen och köttbullarna hänger praktiskt taget i det orakade kroppshåret enbart för att kunna få lite plats.
En burk rödbetssallad blev det bara i år... min gissning är att jag föråt mig på godsaker och sötsaker långt innan jul.

Fick uppleva enorm besvikelse idag... fast kanske är det lika bra.
Kanske är det vad som krävdes för att man skulle få en klarhet om vad det är som verkligen pågår.
Jag hoppas dock att det reds ut, och att det - mot alla - var sista gången.
Det är verkligheten som gäller.

Maken och jag tog en tripp ut på stan för att glutta lite.
Efter mina dagar instängd, så var det som om jag blivit utsläppt från fängelset och njuter av saker jag annars inte alls skulle utsätta mig för.
Hallå liksom... JAG ute i julkaoset... mellandagsrea!!!! Klingar inte riktigt rätt.
Det var kravallstaket, kö och väktare för att över huvud taget komma in på Elgiganten i Barkaby.
Parkeringen mot MediaMarkt var inte bättre den.
Folk kör verkligen hur fan de vill...
Maken varnade mig lite om att det är ganska många... hrm.. .nysvenskar... men jag måste erkänna att han har helt fel!
Man behöver inte ens åka utomlands för att känna sig utomlands, bara åka dit!!!
O. M. G säger jag..... VAD FOLK!
Och det gick inte att tjuvlyssna på en enda, för svenska var inte det språket som hördes i stor majoritet inte.
När jag tänker på trafik kaos som man sett i Italien, Turkiet och de flesta andra europeiska städer jag varit i... så var inte kaoset på parkeringen så oväntat faktiskt.
Varannan bil existerar inte... det är våld och tränga sig före som gäller!!!
Chockad!
Men inte avskräckt.
Vi handlade inget, utan strosade runt (ok... vankade) och tittade på allt och ingenting.

Fann ett märke som jag tycker är coolt.
SMEG - Med inspiration från 1950 talet.
I love it!!!



Sååå som sagt.. NU är jag trött... Robinsson om 5 min och nu är det bara att softa :-)


Kommentarer
Postat av: Emsan

Vad roligt för dig att få komma ut lite i dag=) Smeg gör verkligen as snygga saker=) Vad tycker Matte om dem?=)



kramar

2009-12-26 @ 20:57:01
Postat av: Cin

Jo... hehe... han tycker de är nice oxå ;-) Kanske inte den rosa, men modellerna.

Om jag vetat om dessa tidigare, hade jag kunnat beställa hela köket i 1950 stuk... det hade varit cooolt ;-)

kram

2009-12-26 @ 22:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0