Men vad 17!!!

Fick ett mail hem ang sonens Lucia firande.
"önskemål är att de flesta är tärnor eller stjärngossar"

Önskemål betyder ju ändå att det lämnar visst utrymme för eget val, och eget val blev de kläder vi har till sonen: tomte!
Nu får jag däremot höra från sonen att sonens lärare sagt att om alla ska vara tomtar och lucior så blir det inget luciatåg.
MEN VAD I HELVETE!!!
De går i tvåan!! Samma sak var det förra året!
Då gick de i ettan!!!
OM DET NU ÄR SÅ JÄVLA VIKTIGT ATT KILLARNA SKALL VARA STJÄRTGOSSAR så kan vi väl använda de pengar som annars skulle gått till lärarnas blomma, till att bekosta ny utstyrsel till alla de kids som bevisligen har FEL kläder hemma!

Min son är tomte!
Inga jävla KKK kläder i form av stjärtgosselinne med strut köpes in här!!

Tänk om jag skulle komma och kräva att denne snubbe helt plötsligt måste ha andra kläder i skolan (han har alltid samma/likadan stjorta och byxor... ända sedan i första klass).
Skulle han rätta sig efter det eller inte?

Kalla det inte lucia tåg då... kalla det tomte tåg eller gör ngt annat orginellt, tråkiga jävla G-J!!!

...........

Har faktiskt oxå gjort en god gärning i dag....
Min svärmor kommer in... inte den mest tekniska människan i världen och undrar om jag lagt en mobiltelefon i hennes påse.
Eh.... nääää....
Och här kommer det lustiga!!!
Av någon anledning, så har en annan persons mobiltelefon hamnat i min svärmors plastpåse med saker. Hur i helvete kommer det sig, och hur fan förklarar man det?
Jag försöker kolla, men dessvärre är det kontantkort.
Försöker se om det står ngt nr typ "hem" eller ngt... but noooo.
Aja... fanns en del batteri kvar, så det är väl bara att hoppas på att någon ringer och söker den.

Tyst i många timmar....

Men nu i kväll, när jag kom in i rummet så är det hela 19 missade samtal från ett nr som är inlagt i kontaktlistan. Kollar upp det och finner en adress som jag genast ringer till från min egna mobil.
En mycket glad och lättad tjej svarar och jag gör mitt bästa i att förklara omständigheterna samt att vi kan mötas någonstans så hon får sin mobiltelefon.

Yep, då gjorde man en god gärning oxå... och inte bara kutar omkring och är en bitterfitta ;-)
STOLT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0