Hit med lite farligheter!

Så ropar iaf Ronja Rövardotter, men jag tror jag avstår från farligheter i mitt tillstånd. Tycker jag får min beskärda del av nojja iaf.

Nyligen vaknat, relativt tidigt, efter en relativt bra natt.
Peppar peppar, men jag tror det börjar gå bättre på nätterna nu :-)
Kisserierna är ju fortfarande ett faktum, och fruktansvärt blöta sådana om jag inte går... så det är ju bara att palla sig upp.
Men jag sover... och jag drömmer :-) Vilket jag inte gjort på evigheter.

Sedan i fredags har jag haft ngt som jag inte vet hör hemma i snorigheten, eller graviditeten. Ska till läkaren i morgon, men ner i em iaf för att kolla blodtrycket.
Jag är nämligen fruktansvärt yr sedan i fredags.
Inte direkt på morgonen, men ngn timme efter jag vaknat.
Känns som när man druckit alkoholhaltiga drycker, och inser att man kanske tagit för många... slutar och mår sedan bra igen... fast i mitt nuvarande fall så får jag det inte att sluta, jag har nämligen inte druckit.

I går kväll kändes det läskigt... låg och stirrade på en prick för att få rummet att sluta snurra.... medans det just nu för tillfället känns bättre.
Det som gör mig nojjig dock, är att Philippa inte sprattlar runt som hon brukar göra... igår och idag. Hon e lugn, och det oroar mig.

Svärfar får köra ner mig till kl 14, hoppas han inte har ngt emot det.

...

Appropå, utan att nämna namn....
Det är tufft att bo inneboende. Väldigt tufft när man lever under andras regler och rutiner (say what.. rutiner?).
Allra helst när man är en person utan stubin som jag... Min tunga är praktiskt taget sönderbiten och i vissa lägen kokar jag inombords.
Viss information/uppmaningar eller kalla det vad man vill, går inte riktigt fram.

Déville, min kära underbart skötsamma boxer har börjat missköta sig på samma sätt som jag sett i tidigare hundägandes hundbeteende.
Pipa, gnälla och klättra upp i facet för att få det man vill ha. Även bita i händerna som han inte får göra....
ALLA ord om... hrm, kanske inte behöver göra så därför att... bla bla bla... studsar som om det inte var mottagbart.

lgår tog jag upp pipet.
Sa att om han sitter och gnäller ska han under INGA omständigheter få ngt.
Svaret blev inte riktigt som jag föreställt mig.
Det lämnade mig snarare paff!
- "Det gör han inte med oss... det måste vara du... haha... där fick du. Inte vi, utan du själv"
Att tidigare ägd hund av samma människor gjorde likadant var itne riktigt läge att ta upp.

Ehhh.... 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10...... Oj, tänk om vi itne får snö till jul.
Säger jag då för att inte explodera vid matbordet, utan behålla lugnet.
6 mån är väl ingen tid... eller är det?

Nattetid när jag kommer in på toabesök, brukar jag ganska ofta även finna ljus fortfarande tända trots att ingen längre är uppe.
Mina kids sover under samma tak.
Även detta tog jag upp, och fick responsen:
-"Ja men det här ljusen är inte farliga, de slocknar sen"
Blockljus. .... aldrig hört talas om sådana varianter som slocknar av sig själv.
Tänk att jag alltid lär mig ngt nytt när jag talar med denna person.... hrm.



Nämnde jag att de för ett par år sedan fick nytt kök... av just denna anledning. Lämnade ljus. Mitt förtroende är verkligen på topp....
Nu är det dock så, att jag under inga omständigheter tolererar att mina barn utsätts för fara.. så händer detta fenomen (blockljus som släcker sig själva eller inte) igen, så är det vi som byter tillfällig bostad!

Men.... det jobbiga är att det GÅR verkligen inte heller att säga mer.... är som att skälla på ett barn, eller en hund som sitter där med oförstående ögon och orden... men jag ville ju bara väl... snörvel.
...

Som sagt.
Kl 14 skall jag ner till Bvc så jag ska gå in och vaska av skiten från kroppen så jag kan vara nära folk. Efter detta, så kommer jag vara så slut så det blir nog inga fler uppdateringar förrän ikväll.

Men... jag lever även om jag skulle må bättre av sushi idag... mina hundar lever även om deras träning lär bli tung när vi lämnar detta boende, och min familj lever.
6 månader är väl ingenting.... (ryser)....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0