God fortsätting!

Då är julstöket över för denna gång, och även detta år är den bestående av personer som visar sitt rätta jag.
Meningen med det är att passa på och ta tillfället i akt och bejaka sitt eget "Jag".
Och agera på det.
På så sätt finns det en möjlighet för hela omgivningen att finna harmoni och bilda egna uppfattningar.
Alla finner vi våra egna stigar i livet, men man behöver inte dölja att man vandrar dem.
Man SKA inte dölja dem! Familjemedlemmar utvecklas olika.
Och ingen har rätt att klandra en för att man väljer dem.

Personligen var julen ganska jobbig.
Månaderna innan var jag sängliggandes, sen när jag äntligen kan börja röra mig... så blir jag sjuk... trots det kämpar jag mig igenom julen med nässpray och snoriga nässdukar.
Då blir istället maken helt plötsligt knockad av superhög feber, liggandes i två dagar.
Nu återstår att se vem av barnen som drabbas först, min gissning är att det blir dotra som redan nu börjat visa tecken på sjukdom.

Ingen ordentlig julhandel inför jul.... vilket jag lider mest av kanske... blev inte som jag tänkt mig.

Vi satsar på myspys till nästa jul istället, och får vara tacksamma över att vi iaf kunde umgås med varandra. Det är ju det julen går ut på :-)

Även vissa andra saker har visat sig över jul, och det är dags för oss att agera på dem....

Kommentarer
Postat av: Nillo

;-)

2009-12-26 @ 16:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0