Apelsin!

Apelsin är ett bra alternativ till clementiner.
Allra helst de apelsiner jag köpte igår. Stora som fotbollar och grymt saftiga. Mums!!
Eftersom maken är på jobbet, så sitter jag istället och suger på apelsinklyftorna.

Käre lille sjuke sonen ligger här bredvid mig, med handuk på huvudet, hög feber och magknip.
Stackars lille bebis.
Somnar, vaknar, somnar, vaknar om vartannat.
Jag sittligger bredvid honom och masserar magen försiktigt.... min lilla bebis...
Hoppas han blir frisk inom ett par dagar, då det är så mycket jippon i helgen.
Idolfinal i globen på fredag, ev bio på lördag och High school musical på söndag..... Pappa M och kidsen.

Efter befrielsen har jag haft svårt att sitta still.... Att inte behöva oroa sig för missfall på samma sätt som tidigare, fick mig att vilja ta igen lite som jag missat.
Först i går var det läkarbesök och mvc besök.
Efter det bar det iväg hem, för att vila lite innan lunchdejt med bror.
Men då kom käre svägerskan förbi med Sigge stardust, och kaffet kom fram.
När vi pratat klart (eller... jag menar när jag gett henne skavsår i öronen) så var det dags för dem att gå vidare på promis. Träffa Sigges tilltänkta var det visst.... ;-)
Trodde jag skulle hinna vila lite, men icke.. då var det dags för lunch.
Underbart god mat, och trevligt sällskap.
Inte heller efter det blev det vila, utan då kom kidsen hem och jag hade lovat att följa med upp till den omtalade fotbollsplan och se på när de sparkade boll.
Vid det här laget kände jag mig mäktigt full av yrseln och tröttheten... men lovat är lovat.... även om det bara blir en liten stund.
Och så där fortsatte det fram tills jag stupade av sömn vid 9 tiden... vaknade dock lite senare och kunde inte somna om igen.

Idag sitter jag med svedan efter det och inser att.... jag måste börja med babysteps... Alla de där små strapatserna blev för mycket och värkarna är idag ett faktum.
Skillnaden är, att de skrämmer mig inte på samma sätt.. utan jag vilar.
Går de inte över, så åker jag in sen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0