samåk

Uj... nu blev det rörigt i arbets veckan.
Samåk idag... ska visst få fler kunder... pressa ihop 4 dagar till en i morgon.
Möte på torsdag, läkarbesök torsdag och sedan bär det iväg till Göteborg.
Till råga på allt håller jag på att bli förkyld.
Man kan ju hoppas att jag är jättesjuk när vi kommer till GBG så kan jag sova bort tiden ... hehehe.
Min chef talar ju hela tiden om att slå klackarna i taket.... och det är ju inte direkt läge för mig att göra det :-)

Jag har kikat lite på vilka höns jag vill ha när vi flyttar...


SILKES HÖNA

Fluffiga bollar som ser ut att ha päls istället för fjädrar.
Kruxet är dock, det är väl självklart att jag ska falla för ngt som inte fyller ngn funktion förutom skönhet att beskåda. Silkeshönorna är inga bra värphöns.
Extremt bra ruvare, men de ruvar andras ägg.
Eftersom vi enbart skall ha 2-3 höns och en tupp så får vi se om jag skaffar en sådan här vid senare tillfälle.
Åhhh... jag längtar så jag håller på att dö.

Men det är ju bara 22 helger kvar till års skiftet :-)

Gjorde ett test enligt Chinese fortune calendar, och enligt den skall det bli en flicka... haha.
Det ääääär så trist att ha en massa dötid mellan månaderna... där inget händer!
Jag vill ju känna rörelser och se hur maggen växer (utan att vara jäst fläsk).
De senaste dagarna har jag iaf mått bra. Inte så ont, och bra i humöret.
Illamåendet sitter kvar fortfarande, men inte så jag lider av det. Ibland kan jag knappt äta ngt alls och här om dagen käkade jag nästan 3 hemmagjorda hamburgare (brukar inte orka mer än knappt två).

Min käre make, som håller på att tyna bort, har precis kommit tillbaka efter en löpar runda med dogsen. M blir bara piggare och piggare, men dogsen är verkligen helt slut när de kommer hem.

Nej... nu är det dags att börja göra sig i ordning.
Tanken var först att jag skulle gå upp 06:00 och köra administration tills jag blev hämtad.... men ja, här sitter jag nu vid bloggen och jag gick faktiskt inte upp förrän vid 08 tiden.
Det är inte alltid det blir som man tänkt sig.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0