ja se hantverkare....

Målaren har vi inte hört från på hela helgen.. han sa att han kanske skulle komma förbi, men gjorde inte det.
Fine, kan ju inte jobba helger bara för att det var för varmt att jobba dagtid.....
... duh....
Däremot var han här en sväng på måndagen, ok eftersom han ringde tidigt på morgonen och vi visste om att han skulle komma. Sen gick han utan att någon var hemma, och dök förbi idag när jag var hemma på lunchen.
Frugan var med idag igen (vad är det med hantverkare och deras frugor?).
Då jag lite paff över att han kommer släntrandes mitt på dagen utan att jag hört ngt, släpper inte honom och blir informerad om att han ska måla trappen och hallen uppe och nere.
Sist han nämnde ngt om det var i början på förra veckan, varpå saker faktiskt har flyttats tillbaka efter det.... då han ju aldrig var här....
Men nu skulle han måla där.
Jag informerar honom om att det varken är städat eller undanröjt eftersom han inte sagt att han ska komma...
Svaret jag får förvånar mig inte, även om det upprör:
- Har inte M sagt att jag skulle komma?
Hrm... nej, det hade han ju inte... så jag lommade iväg och lät honom jobba ifred.
Jävla M! Pinsamt!

När jag ska gå ut och jobba igen, så säger han till mig att det enbart blir grundad trapp idag, för det var inte undanröjt... och då blir jag lite sur, svarar tillbaka att det hade det varit om han sagt till i förväg att han skulle komma.
Vi bor här och kan inte ställa undan allt bara för att han "kanske" skall komma som förra veckan.
Åter påmind om att han snackat med M...

Så... arg som ett bi ringer jag till min käre M och frågar varför han inte sagt att han skulle komma förbi idag så hade jag kunnat röja där och städa trappen istället för att hålla på vid poolen.
Då visar det sig att vår käre målare inte hade ringt min käre M förrän vid 11 tiden idag....



Ja se målare!
Det är mitt fel att han inte kan jobba, men han informerar inte NÄR han ska jobba!
Det är ju precis som om jag anlitat svartjobbare!
Trodde det skulle vara annorlunda när det var vitt.....
Suck!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0