ibland behöver man slappa oxå...

Ibland är det skönt att fakiskt tvinga sig till att slappa lite mitt i all stress.
Vi är nyligen hemkomna efter en trevlig familjemiddag inne på GRILL på Drottningg. i stockholm... samt bio besök med "Sommaren med Göran" som resultat.
Kidsen var helt lyriska och det var riktigt mysigt.
Rekomenderar den restaurangen!

Sista tiden har det varit så mycket och det kommer vara så ett tag till.
Så det var riktigt nice att åka iväg och bara få umgås... familjen.

Nu är det nannataim.... och jag har enorm ångest inför att jag tänker påbörja mitt nya jobb i morgon.
Egentligen är det ju samma jobb, men jag tänker enbart jobba 8 tim per dag + 1 timme lunch.
Detta tänker jag hålla stenhårt på (hoppas att jag klarar det oxå... ) och jag misstänker att det kommer bli mitt fall inom detta företag. Det osagda kravet är att jobba kvällar och helger utan ersättning... eller osagd och osagd... den är sagd, men ej noterad.
Sedan juni har 4st nu sagt upp sig, och en har blivit sjukskriven.

Så håll tummarna för att jag ska klara av att inte jobba mer än vad lagen säger.....!


Kommentarer
Postat av: Nillo!

F-N ta dig om du inte lyssnar nu!!!!!!!!

8tim arbete och en tim lunch e vad du får betalt för inte en krona mer.

Så jag gör allt i min makt för att se till att det blir så!!!!!

Krrraaammm

2009-08-31 @ 11:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0