den ettriga pudeln gillade vår planering!

Samtalet med den ettriga pudeln flöt på utan disk alls.
Ledsen över att vi ska flytta, men efter noga övertygelse om att hon skulle hämtas ofta så var det ok, även om det inte var ok åt det possitiva hållet.
Ang graviditeten sa hon bara:
- Ja, det är bra planering. Lite på tiden faktiskt... hade ni väntat längre hade det blivit för stort glapp!

Nu sitter jag och förbereder mig för en ny arbets dag i det till mig nytilldelade området.
Suck!
Jag vet att man ska försöka se saker possitivt, och åka ut med en possitiv inställning till även den tråkigaste uppgift.... men det är extra tungt, när man ska åka till "Halibabas kiosk" och försöka övertyga dem om att göra en vit affär....
Det gäller bara att lägga undan viljan att kränga och se till att kunden känner sig väl omhändertagen iaf... så får man hoppas på det bästa :-)
Kan ju faktiskt inte bli värre än det är idag :-)

På torsdag är det läkarbesök inför Nupp test.
En arb kamrat till mig har nyligen gjort ett... och hon hade inte hört annat ord för det än just Nupp test.... men min barnmorska påstod att det numera heter Kubb test (spännande ord).
Det är iaf ett test för att se om man ligger i riskzonen till att få ett skadat barn, för att isf genomföra ett fostervattenprov.

Direkt efter läkaren så bär det av mot Göteborg och den "obligatoriska" kickoffen. Den underbart roliga och intressanta händelsen där de kallat in alla de vanligaste leverantörerna (som man redan träffat) och sedan middag på kvällen.
Det är krav på fin klädsel, under dagen och kvällen, samt att enda alternativet att ta sig dit är att åka bil ... och sedan bil hem på lördagen.
Nu är det ju så, att både jag och en tjej till kommer var i tillstånd att köra.... så tjejerna i vårt team är inget problem... men jag tänker på alla andra säljare från hela världen.
Hey, här ska ni festa järnet och ha kul... men sen ska ni vara körbara vid 12 dagen efter!
Ska bli kul att se... jag som verkligen ÄLSKAR berusade människor (allra helst när man själv är nykter).
Nej, nu ska jag inte vara sådan.
Jag är bara extra bitter på att slösa dagar på det jag tycker är ointressant när jag har tonvis med saker att fixa inför mäklarfotograferingen....

NU.... är det dags att bege sig ut på fält!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0