Ångest

Ja ångest!
och varför har jag det egentligen?
Det är lördag... och jag står och funderar på hur jag ska göra för att påverka mitt jobb till mer possitiva resultat.
Där kommer ångseten in.
Som ett stort basebollträ i slaget i mgen.
Jag VILL INTE låta jobbet ta över mina tankar.
Jag ska bara stå ut, hålla mig kvar och sedan sluta.
Hur svårt ska det vara?
Måste man hela tiden slitas mellan karriär och familj.
Jag har ju faktiskt redan valt.
Familjen.
Men det är ett tag kvar tills mitt "nya jobb" träder i kraft, och känslan över att prestera bra är nog det sista som överger en.... Och min urfuckade hjärna är fortfarande inställd på att slita röven av mig även om mina mål har ändrats och kroppen inte orkar med.
Hur slutar jag? eller.... hur taggar jag ner tankemässigt och fortfarande presterar bra resultat....
Livet är en enda stor tävling... i allt.
Will I manage?


Kommentarer
Postat av: Limi

imorgon är en annan dag. Idag är NU, lev nu och inte imorgon...

Eller nåt... :-)

2009-08-22 @ 11:14:25
URL: http://limi.blogg.se/
Postat av: Cina

Visa ord Limi :-)

2009-08-22 @ 14:20:40
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0