påskhelg

Just nu sitter jag på altanen ute i vårt paradis. En kall bira i handen efter slitet med att bygga staket kratta löv.
Solen gassar, fåglarna kvittrar, ungarna studsar utav bara helvete på den nyinskaffade studsmattan - som de fick istället för påskägg med godis i år.
Emellanåt tjuter de, klagar lite grann pga att studsmattan är fan så mycket roligare när mattan studsas av mamma (jag) och kidsen flyger av min tyngd.
Tur att den är stor ;-)

Vi har även funnit det hus som skall byggas här ute. Själv skulle jag iofs vilja ha en annan variant, men det här duger det med. Tanken är ju att få mer kvalitetsliv, och inte bara få en nice hus.
Vi disk det mycket fram och tillbaka och kom fram till att huset får bli mindre, så kostnaderna blir mindre och arbetsbördan som läggs på kostnaderna även blir mindre de med.
När jag kommer hem till väsby, så ska jag lägga in en länk på huset.
Mottagningen är inte så bra här ute så jag riskerar att bli utkastad när som ;-)

Dessutom, alla mina nära och kära. '

Till midsommar kommer vi bjuda ut vännerna här ute.
4 familjer kommer kunna sova i stugor och extra rum. Resten kommer få ta tält med sig.
Då äter vi gott, kidsen leker och badar.... och vi med!
Detta förutsätter självklart fint väder... annars går det inte.... isf blir 30 kvm lite ... trångt. Haha!

Ni som inte redan varit här, och som inte hört mig förut.... JAG ÄLSKAR VERKLIGEN DETTA PLACE!

Ang jobbet så har det varit jävligt tufft ett tag nu.
Inte för att det ÄR så, utan för att det går att göra så. Jag älskar att jobba... men efter ett tag så inser jag att jag faktiskt valde att lägga karriären åt sidan för att ge familjen kvalitetstid.
Som fd kraschad i betongvägg, så går inte kombinationen så bra.
Jag älskar verkligen mitt jobb. Vilket har öppnat dörrar för mig inför ett helt nytt yrke... men emellanåt blir det lite förmycket då jag KAN umgås med folk... men det tar mycket på min energi.
Det som faller sig naturligt för andra, är en ansträngning för mig.....
Men man lär sig med tiden, och det är det som är utmaningen med det hela.

Sen är ju företagets koncept i sig så jävla bra. Så rätt i tiden, och det kan vara lite frustrerande att inte få komma in till folk och visa det.

Avslutningsvis blickar jag ut mot ängarna... känner vinde blåsa med sig skogens dofter och njuter av livet till fullo!

Love u all :-)

Kommentarer
Postat av: Nillo

Tyvärr kan vi inte midsommar ...får bli en annan gång!

2009-04-16 @ 12:02:25
Postat av: Cin

VAD???

Varför inte det?

2009-04-16 @ 17:41:25
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0