Japp då fortsätter dagen ....

I morse på hundpromenaden ser jag damen (vithårig, skum... ofta pratandes för sig själv, eller går och sjunger på ett mycket unikt sätt) stå vid allén igen.
Framåtböjd vid sidan av vägen som om hon letar efter ngt.
I vanliga fall brukar jag gå runt denna dam, då hon gärna annars vill prata som om man känner henne (vilket jag inte gör - inte någon av hennes personligheter). Men eftersom det nu är typ dag nr 3 som hon står på samma ställe, i samma ställning så tog min nyfikenhet över och jag tar vägen förbi henne.
Det visar sig att den söta lilla damen är helt upptagen med att söka, för det var det hon gjorde. Hon letar och pillar lite med fingrarna... I klöver.
Damen har alltså tillbringat flera dagar med att stå och leta fyrklöver (för varför skulle man annars pilla och plocka med dem??).
Så rart!

Insåg att vi inte får tillgång till den älskade stugan förrän slutet på v 44, och då det är höstlov den veckan hade det ju varit perfekt att kunna tillbringa ledighet där.....

Längtar tills på fredag!! Blir lite stressigt och jag hoppas verkligen att jag itne stannar så länge ute i Hallsta, men jag brukar ju ha en tendens att ha svårt att slita mig från den underbara tillvaron som är där.
Love it!
Men tiden blir knapp om allt inför festen inte fixas på förmiddagen....

Kommentarer
Postat av: Daniel

Klart du ska vara ute så länge du kan. Inte så länge till fredag längre!

2008-09-01 @ 12:42:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Bäzz 1

Jag tror tanten letade efter Klöverfolket. De är inte många, inte särskilt stora men ena rackare på att städa i trånga utrymmen. Typ bakom kylskåpet.

2008-09-01 @ 13:47:27
URL: http://bigbazz.blogg.se/
Postat av: Bäzz 1

Nej, har inte läst eller sett Spiderwick men känner igen namnet. Vad är det?

2008-09-01 @ 14:15:26
URL: http://bigbazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0