Äntligen måndag....

.... Nej, riktigt så underbart är det ju faktiskt inte.
Då gammelgubben är och jagar älg, så innebär det att jag får jobba till 19.

- "man ska ställa upp för varandra i butik"
Har han sagt vid tillf'älle, och det förstår jag att han vill... annars hade han inte kunnat åka.
Mindre tid åt barnen, mer pengar i plånboken..... Hate this shit.
Tur iaf att det är med chefen jag jobbar, för han e rolig :-)

Som sagt var, lördagen var en upplevelse.
Jag hoppas verkligen detta var ett uppvaknande för tjejen, och att hon nu börjar tänka mer på sin hälsa.
Stressa ner, och sluta bita ihop.
Det blir tufft framöver, men det är värt det om du får iordning på det.
Du måste ha smärtan kvar i minnet, så du undviker den....

I vanliga fall tycker jag att tiden går så himla fort.... men inte nu. Längtar som fan efter 1a nov. Vill ha min stuga nu!!

Har ni någonsin känt extremt bubblande förbannande och sjukt besvikelse inför något/någon? Det är verkligen så sjukt, att det är svårt att finna ord för det. Det har gått lång tid... men det sitter kvar... och det stör mig, för den energin är de inte värda.

Blev en härligt lång promis med Déville igår, ute i skogen. Det var meningen att jag skulle plocka svamp, men fångades av en fashinerande besatthet av den vackra naturen, dekorerat i höst tema..... Fanns mycket svamp, men ingen som jag kände igen... jo, den röda... prickiga... med ett big NO NO på. Så påsen förblev tom.
En bit in i skogen, växer många träd.
Det är tätt... och marken är väldigt plan för att vara "skog".
Träden är höga och kraftiga så de har ett par år på nacken... kanske typ 20-30 år iaf.
Från ena sida syns det, att de är planterade i fåror... dvs det är en gammal åker som planterats om för länge sedan.
Varför?
Alltså..... vart låg den gård som ägde denna åker?
Hur många år har åkern varit i bruk och gett brödföda?
Efter att ha tittat från alla håll och kanter, fashinerats av den precision som träden växt upp i... och samtidigt hur marken kan visa så tydliga spår om vad som än varit...
(Väldigt fängslande bok)
.. så rör jag mig hemmåt.
Finner en supercool trästock som jag får för mig att den skulle passa underbart i trädgården med lite lyktor på. Asacool var den verkligen.
Men efter att ha släpat på detta tunga träd i ca 15, med Déville hoppandes runt i tron (ironiskt nog) att detta var en "pinne" som jag när som helst skulle kasta iväg.
Till slut gav jag dock upp, lämnade stocken och gick hem.
FAAAAAAN! (ja det har gått en halv förmögenhet till kidsen eftersom jag faktiskt har talat i helgen...) jag ville ju ha den ju.

Ne.. .nu är det dags att ta hand om mina kassar under ögonen. Vågar inte ens tycka synd om min själv för att jag är trött... eftersom D.D kan vara i krokarna och hon går upp innan jag ens vaknat upp till ytlig sömn.
Mia ska vi inte tala om... hon går nog upp mitt i natten tror jag... gääääsp!

Seeee ya sooon, blue mooooooon!

Dessvärre hade jag inte kameran med mig (för jag hade den svarta djävulen i lina och det var en massa träd där)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0