Träffa bekanta...

Om mitt ena ben vore julafton...
.. och mitt andra ben vore nyårsafton.
... .skulle du då kunna tänka dig att hälsa på i mellandagarna?


Kanske vore en ny replik för Bäzz1.... hehehe!

******

Nej, nu till något mycket mer seriöst.
JAG har samlat vuxenpoäng i kväll......

Hela förra året var jag klassförälder.
Det var sådär.
Inte för att jag "inte" vill vara det, utan för att jag blev det när jag inte har tid.
Jag är ledig varje fredag, och varannan helg.
För en person som mig (varit hemma sedan juli 2005 - först sjukskriven 8 mån, sedan egen företagare i hemmet) så känns det som ett hårt slag i magen!

Jag vill vara en aktiv klassförälder. Så de slipper alla trista picknickar med brännboll.....
Men det har jag inte tid med just nu.
......Inte heller hade jag det förra året.

När jag äntligen blev av med uppgiften... .så ändrade de systemet (de som var på föräldramötet... där jag inte var... så jag kunde inte påverka) så att alla föräldrar delades in i 4 grupper.... och har hand om varsin årstid.
Skitbra ide kan tyckas.
Då måste alla vara någongång, och det är inte så lång period.
Men de var så bussiga och satte mig i grupp 1. Det är den gruppen som skall ordna ngt nu i höst.
Suck....
Aja... bit ihop och kör på :-)

I kväll var det iaf dags för "möte" och disk med min grupp om vad vi skulle ordna. Ca 2000:- finns i klasskassan, då den enda inkomst de har är föräldrarnas 100 lapp som betalas vare år.

Ordna Disco - skitbra!!!
Drar in pengar till klasskassan, och kidsen får jobba lite....
... men palla!!!
Kidsen i klassen är ok, men fick höra en del skräckhistorier om rutor som gått sönder och dyl... och jag känner redan inför planeringen att stressnerven ökar till en oacceptabel nivå.

Aros fortet i Västerås - skitbra!!!!
Kul, spännande och annorlunda aktivitet då det blir en liten bit att åka :-)
Mmmm... pengarna i klasskassan skulle gå åt, inget kvar till de andra 3 grupperna och vi hinner inte ordna ngn loppis. Sen skulle jag gissa, att de föräldrar som ställer upp och kör... faktiskt vill ha lite pengar i soppa oxå, det är ju liksom inte gratis med bensin.

Efter mycket diskutioner fram och tillbaka, så kom vi iaf fram till att det blir en "maskeradklassfest".
Det är bara klassen, och en liten kostnad för godis/snacks och läsk så de får in en summa eller iaf tillbaka de pengar som tagits ur kassan. Samt kostnad för dekoration.

Alla som satt där, var lika talförda som stenar.... och jag är alltid så, så jag kände att trots min totala brist på ideer... så måste jag rycka tag i det här.

.......och nu sitter jag här... ska fixa en maskerad för en klass.... fixa fram allt så billigt/gratis som möjligt så det ger mer pengar till klasskassan i slutändan... och med måttliga ideer från andra....
Varför blir det alltid så????
Varför kan jag inte bara som de andra, mmmmma eller hålla käften??

Men men, jag har faktiskt itne lovat ngt.
Det jobbiga är inte att jag "tagit  på mig" för mycket som vanligt... utan att jag itne har gjort det och min hjärna snurrar för fullt med massor av ideer nu när jag inte längre är på mötet!
Det är alltså fritt fram för mig att köra över de andra.... Kan jag motstå det????

Lägger ut en maskeradbilder på mina kära kusiner som är super duper på maskerader.....





När man ser de här bilderna blir jag ju lite sugen på att ordna en större maskerad... för större people.... med mer ... alkohol i bilden.
PetraPettsson och jag snackade ju lite löst om det med Stunsen, och det vore ju skoj.

Och sen.... bara för att jag är sur!!!!
Mattepatte ska bort i morgon.... där är det FANTASY tema.... och jag får inte komma med :-(
och i kväll är han på "galamiddag" och kan sitta där och svettas i sina kläder och äta sin fina middag... JAG sitter här i min älskade HALO tröja, med en kopp  kaffe.... så det så!!!!

Oki, Cinso... stick to the topic! BARNmaskerad var det... utan alkohol.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0