samla tankar och tid

Så mycket att göra, så lite tid.... är det inte så man brukar säga.

Efter att ha gjort en riktigt rejäl morgonsugning så torkade jag även av mycket noggrant.
Använder klorin för den riktigt rena känslan på stenplattorna.... 
Jag talar alltså om golvet.

Maken och Dotra kom hem väldigt sent igår, och det märks på hennes snäsiga attityd nu på förmiddagen. Hon är sin mor upp i dagen... tala inte till mig, titta inte på mig.
Att få henne iordninggjord inför ridningen är inte det lättaste... jag har tjatat redan 50 11 tusen gånger, och hon ligger fortfarande kvar i soffan. Suck!
Men... näääääääääää

***** Tiden tickar lite här medans jag fixar grejor ********
FUCK!!!
9 min och 20 sek för att ringa till en person och avboka kalas.

Någon ridning blir det inte för tjejen heller.... magont.
Hoppas fan att det inte är magsjuka...... 

Till mitt företag förut, så gjorde jag egen hemsida i frontpage.
Jag vill inte säga att jag är duktig, men det går... .tanken har dock hela tiden funnits i bakhuvudet att jag vill lära mig html från grunden så jag VET vad jag pysslar med oxå.
Nu är det en hemsida på beställning.
Den kommer vara mycket enkel, men får för den sakens skulle inte vara dålig heller....
Till saken hör, att jag vet att jag fick fixa och trixa väldigt mycket för att få den publiserad (barnen talar, busar och det är väldigt rörigt runt om).
Nu har vi bytt data (mac) och jag har totalt förträngt hur det var jag gjorde..... Bara att börja om från början.
Boken "html for dummies" och mina andra böcker jag fick från min käre make i uppmuntran för mitt intresse... ligger där i hyllan, dammiga och stirrar på mig.

Ni som inte känner mig kanske förstår det bättre om jag berättar att jag är extremt ljudkänslig och har väldigt svårt att koncentrera mig om jag inte får sitta i tystnade eller styra ljuden (ex musik eller dyl).

Nej... sluta fundera och sätt igång någon gång... svärmor behöver hemsidan..... NU!!

suck... vad hände med texten nu då... ååååhhhhhhh!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Korven

hur gammal är din dotter? Först såg jag en 15-åring framför mig, sen en 5-åring, och nu måste jag få veta xD



Sv: Känns som om det får bli den guldiga, alla röstar ju på den :P

2008-10-18 @ 10:04:08
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Lillan

där ser man :D min mor e från napoli så hela släkten bor nere i italien. jag vill också lära mig 100%. morsan har aldrig pratat på italienska med mig men jag håller på och lär mig. har många italienska vänner här i gbg som man umgås med =)

2008-10-18 @ 10:06:25
URL: http://lillan86.blogg.se/
Postat av: Korven

haha hon låter härlig :) Själv var jag som värst när jag var 14, när jag var 15 lungade det väl ner sig lite, och sen när jag blev 16 fick jag den där kontakten med min mamma som många som flyttat hemmifrån pratar om.. Att man kan snacka och vara mer öppna, det är jätteskönt :D

2008-10-18 @ 10:36:22
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Lillan

det var lite samma här , mamma var rätt ny i landet när hon fick mig så hon hade full rulle att lära sig svenska. nu pratar hon jättebra svenska och ja pratar italienska som en turk men men =) jag älskar språket och även om jag förstår allting så är det inte alltid lika lätt att säga det. men nu pratar jag nästan flytande, med diverse missar i genus och grammatik ;)

2008-10-18 @ 12:11:17
URL: http://lillan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0