Minskad tid

Skriver så mycket för övrigt att det kommit av sig lite att skriva i bloggen. Tillfälligt ;-)

Har gjort den vanliga rutinen att ta mig till arbetet. Dock inte förrän vid 11 tiden idag. Än så länge har endast 2 timmar gått sedan jag påbörjade mitt arb pass, men redan nu är jag uttråkad.
Kul emellanåt när det kommer kunder men sen... gäsp.

Resan hit gick smidigt och snabbt... fram till motorvägen. Där tog det tvärstopp.
Tant Agda var ute på "söndagstur" med sina väninnor och tyckte det var helt ok att köra i 30 på 70 väg. Som tur är, så kom ju motorvägen efter ett tag, så då gick det att köra om.
Men jag började fundera om de räknade varenda löv på träden... men icke... de småpratade väl.

Väl framme i Centrum var jag tvungen att springa över till banken snabbt.
Men där fanns Agda nr 2 som skulle ta ut pengar och betala räkningar.
Ingen fara i sig... om det varit så att Agda nr 2 VISSTE hur man skulle göra. Då hade hon hunnit förbereda sig med att skriva lapparna... som hon nu istället skall stå där och fylla i allt, och ställa 100 000 frågor.....
25 min satt jag och väntade på att få komma fram till den enda kassa disk som banken hade öppen för att serva kunderna med.
I "mitt" centrum, där har banken 2 diskar. En som tar de tyngre ärendena där det behövs mer lotsning och förklaringar... och en som tar de snabba ärendena som uttag och insättningar.

Dagen började super, men när jag kom till jobbet tog det mig lite tid att finna andningen igen.
Jag fick inte mitt ärende på banken utfört... då jag var tvungen att gå därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0