latmasken Cina

Sovmorgon igen.

Sitter med en espresso och längtar ut....
Långt bort hörs ett skrapande, ett räfsande och jag vänder huvudet för att se vart ifrån ljudet kommer.... Det är Ålänningarna (grannarna, snett tvärs över) som är ute i trädgården igen. Denna gång krattar de löv.
De pysslar om sin tomt, året runt, exemplariskt.
Trots att de är så gamla att de knappt står på benen......
Tankarna går till buskarna på baksidan som jag borde klippt en extra gång. Ogräset i rabatten som jag borde rensat inför vintern.....
Jag ska... sen.... orkar inte nu ;-)

Igår var jag hos studievägledningen M.B.
Har ni någonsin varit förbi, eller talat med någon som lämnat djupa spår av funderingar efterår?
Nu menar jag funderingar som att det snack vi hade verkligen gick in.... Sitter hon på rätt yrke själv?

Tjejen var framåt, burdus -fast på ett possitivt sätt, och kunde konsten att få ut miljarder ord ur munnen inom loppet av bara några hundradels sekunder.
I början kändes det som att allt gick i rätt takt, sedan verkade det som om allt togs i slowmotion, hennes ord blev grötigare och tiden gick saktare.
Med den beskrivningen skulle man kanske tro att jag itne fick ut ett jota..... men icke.

Jag gick dit i tron om att jag skulle få hjälp att söka in på ekonomi biten.
Men efter några frågor, så börjar hon bubbla om hur jag är som person och min kreativa sida. Öppna upp förslag och idéer som alternativ till att jag inte i alla lägen kan använda händerna i skapande syfte (fota, teckna och dyl) men ändå få utlopp för mitt skapande.

Så istället för 25% distans i företagsekonomi, så blev förslaget produkt design på högskola, heltid, dagtid i 5 år.
Hrm... tyvärr inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Drömmar eller verklighet, drömmar eller verklighet.... I mitt fall så är det den korta uppgraderingen som hägrar.
När jag kommit in på ordentligt jobb.... så återstår att för intressets skull lära mig alla de program, på hobbynivå... bara för att det är kul
Kan och vill inte, offra familjen och allt vi har.... för drömmar som är så ospecificierade.

Tjoooohoooo.... en sista blick på nyinkomna jobb, sen iväg till jobbet :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0