Delmål uppnått

Mitt mål, och min dröm, är att bygga eget hus ute på landet. 
Med eget hus menar jag till viss del egen designat. 

Delmålet har varit att skaffa marken, på det perfekta stället där ro infinner sig i kroppen i samma sekund som jag stiger ur bilen.... Och nu har jag det.

Hela dagen har vi tillbringat ute i stugan. Dessvärre, till allas besvikelse var vi tvungna att åka hem nu i kväll... ingen övernattning.
Men vi fick med mycket prylar och kunde "bo in oss" och njuta utav bara helvete.

Vi krattade löv i evigheter, och fick i hop en rejäl hög. I den högen kastade sig kidsen och hundarna. Tyvärr glömde jag kameran hemma, så jag kan inte visa er hur underbart det var.
Dock, när vi såg oss omkring.... så var det inte direkt så stor del av gräsmattan som var ren från löv... så mina prioriteringar har genast ändrats till att jag vill ha ett redskap som även tar hand om löven.
Antingen en lövblås, eller så en gräsklippare med multiclip, som tar hand om hela kittet.

Det är sorg i hjärtat när jag tänker på att det nu dröjer två veckor innan jag kommer ut dit igen.... Men det är vårt nu... ni anar inte hur lycklig jag är över det!
JAG MÅSTE HITTA ETT JOBB DÄR JAG INTE JOBBAR VARANNAN HELG!!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Grattis va härligt, måste kännas toppen att äntligen fått nått man längtat efter. Hoppas även du hittar nytt jobb snart så du finner mer ro i kropp och själ.

Själv ska jag till veterinär + diabetes mottagning idag innan jag börjar jobba.



Ha det så jätte gott...

2008-10-20 @ 09:09:05
Postat av: Nillo

Ja,ooch jag skall åka ut med dig ,när???

När du e ledig jobbar ju jag;-)

2008-10-20 @ 09:57:39
Postat av: DD

helt klart avsi. Vill också ha eget hus. Fast vid kusten. Down by the beach.....mmmm...egen design och med viss hjälp av en riktig arkitekt. Då blir det fint.



Lycka till.



btw - ditt lata fruntimmer. Kl 10???? wtf?



2008-10-20 @ 10:41:38
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0