Att söka jobb

Det är stora krav som ställs på en när man söker jobb i "bottenskrapet"...

De flesta jobb som utannonseras, är via rekryteringsfirmor.... och det är ju verkligen superpraktiskt för arbetsgivaren.
- Man slipper förbereda allt.
- Slipper sortera ut de som inte ens är intressanta.
- slipper offentligt gå ut med att man söker folk.
- Slipper gå igenom den första truppen (lite som Idol uttagningarna... hehe...)
- Slipper sitta och lyssna på tradiga och trista människor
- Får äran att träffa de som rekryteringsfirman har valt ut för intervjuv.

Det som de går miste om, är de som inte lyckas göra ett bra intryck på rekryterarna men kanske skulle vara perfekta för jobbet i sig.

När man, som jag, skickar iväg ett X antal ansökningar varje dag.... så känns det lite ... hrm... hopplöst, när det alltid är samma företag, alltid samma rekryterare som är mottagare av ansökningarna.
Inte heller är det alltid tillräckligt med information om företaget i sig (arbetsgivaren) utan oftast måste det ringas och 100 frågor måste ställas innan man ens vet om det är ett jobb som man vill ha.
Därför oxå ganska så svårt att förklara varför just "jag" skulle passa bra för tjänsten.
Automatsvar som, efter skickad ansökan, informerar den sökande om att "om du är av intresse, så kontaktar vi dig... annars önskar vi dig lycka till i framtiden".

Och mailboxen är tom.... förblir tom... hahahaha!

Men en dag så :-) En dag får jag nytt jobb :-)
Hoppet är det sista som överger en.......

Nu ska jag återgå till mina ansökningar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0