Tissssadag

Ännu en boring dag.
Seg som tusan och jag sitter och funderar på om mor min kommer dyka upp eller inte.
Grönt te ger inte riktigt samma tillfredställelse som kaffe på morgonen... men det är gott. Och jag dricker ju inte lika mycket kaffe då heller.

Eftersom det var den där galan igår, så blev det spel för mig.
Fortsatte på Fable 2.......
Jag förstår inte vad jag gör, för även om jag försöker göra goda gärningar, så förvandlas jag till elak.... must come natural to me ;-)
Hur som helst, så var jag så jävla idiotisk att jag spelade utan ljud.
Nej, ljud hade jag..... från galan, inte spelet.
Och jag hamnade på ett slavställe.... men jag har ingen direkt aning om varför.
Men så går det när man (jag) inte orkar ändra inställningarna så man hänger med.

Läste en C.G´s blogg om hennes tatuering i svanket.
Hur hon inte egentligen ville ha den kvar.....
Tankarna gick återigen till min tatuering.
Ok, jag har tre st.... men det är bara en som är "bitter" eller vad man ska säga.
Först hade jag planer på att ta bort den, men jag vill ha den kvar som en ständig påminnelse över hur idiotiskt (och ironiskt) vänskap kan vara....
Nej, att kalla det som var för vänskap är fel............
Just remember guys!
Vad ni än kan förlora på det, så låt aldrig människor köra över er utan att säga stopp.
Och vem var det som "varnade" mig för tatueringen?
Jo, en riktig vän.....

Jag kan låta bitter över hela saken, men notera att jag är bitter på mitt egna beteende.
Hur jag ser tillbaka på saker, och önskar att man agerat annorlunda.
Förbannelsen över att ha varit så förblindad och vägrat se det folk runt om såg.....
Ahhhh!!!!! Hur kan man vara så idiotisk?
Falla för sådan mask, och inte se!!!!
En person i vår närhet, varnade oss efter vårt bröllop....... Och hon hade rätt!!!!
Precis så som hon beskrev vad hon "känt av" visade sig sanningen vara.... Hur scary är inte det? Ok... man brukar säga att äldre människor ser det som inte alla  andra ser, men den här klockrena beskrivningen är ju brutal.
Nej, trust no one but yourself! Och jag är ett psycho, så det är ju dömt att misslyckas från början.    ;-)

Om M var här nu skulle han bli grymt avundsjuk på Dévilles gymnastiska tvätt ställningar... haha.

Huset är kallt, och ute är det burrigt..... höstigt och inte det minsta välkomnade inför hundpromisarna....
Skulle vilja ta båda på en gång, men orkar inte om vi möter någon... Den svarta djävulen är så stark och den lilla ettrige så ettrig att jag har lust att stoppa en propp i honom när han sätter igång.
Ni kan ju tänka er hur jag ser ut när jag står där.
Men, jag måste försöka se det possitivt.
Det blir träning, och jag blir varm.
Nu är det ju så, att var för sig så funkar detta med promisar och hundmöten faktiskt ganska bra..... Men när de är tillsammans... huuuuuugaligen!!

Ålänningarna är ute. De har redan gjort sin dagliga morgon (börjar runt 6 varje morgon) puts i trädgården och är förmodligen inne för fm fika nu.
Trädgården ser dock ut, i mina ögon, som den gjorde igår...

En snabb glutt på AMS där jobben lyser med sin frånvaro.

Ah... missade att berätta ;-) Fick ett mail idag... där det återigen stod:
"tack för din ansökan, men tjänsten är tillsatt med annan sökande"

Nope, ingen mor här inte.... dags att pälsa på sig och gå ut!

Wish me luck!!

Den som är lycklig hemma, bör stanna hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0