This I tell you, no shit!

Japp, då var det måndag igen.
Kalla trista måndag ;-)

Men ordentligt utvilad efter en helg i stugan.
Kallt coh kyligt var det där ute och snön vräkte ner.
Tänk er själva.... vakna upp och se de stora snöflingorna falla till marken.
mmmmm... niiiice!

Tvingade ut kidsen, trots att kläderna inte var fullt så passande, och det fick jag sota för med ett x-antal snöbollar på mig.

Sen fick vi finbesök oxå. M&C kom ut på en snabbfika. Och jag bjöd på torr sockerkaka.... tanken var att jag skulle bakat lite, men hann inte.
Har ni någongång upplevt en sådan där välplanerad helg som helt enkelt inte blir som man tänkt sig?

Jesus christ! Get off my back!
Kidsen har nyligen gått till skolan och jag sätter mig här (kaffet är faktiskt utbytt till grönt te) för att skriva ett snabbt inlägg om helgen.
Men då kommer min käre make. .... och pratar..... och pratar .... och pratar.....
Kärleksfullt, jag vet... och jag älskar honom för det... men när han pratar kommer inte min text ut ur min skalle och jag kommer inte hinna göra allt.
Suck, aldrig är jag nöjd.

Hur som helst..... Maskeraden i fredags blev jättelyckad.
Alla barnen var superglada och vi fick hela tiden höra vilket bra initiativ.
Trodde faktiskt att 25 ungar skulle vara jobbigare än så, men inte dessa..... tror det är en enorm skillnad på ungar och ungar ;-)
Det finns de kids, som rusar runt ... väsnas och bara gör en irriterad för att de verkligen inte lyssnar (eller för att deras föräldrar vägrar säga åt dem att sköta sig) och så finns det barn som de vi hade på maskeraden.
Busade gjorde de, men de lyssnade och gjorde som man sa!
Underbart!!!
Och de var riktigt fantasi rika också! Alla hade jätte bra utklädnad och de var sminkade och uppklädda!
Även vi "anordnare" hade bokstavligen spökat ut oss ;-)

På lördagen var det upp  till ridningen. Håret fäste jag enbart upp i en tofs, då tovorna från toperingen (stavning?) var s a s ordentligt gjorda ;-)
Det tog mig (för er som inte vet, så är jag fruktansvärt håröm. Fruktansvärt) ca 1 timme med en jävla massa balsam i håret (hade ingen hårinpackning) för att reda ut det.
Emilia gjorde utomordentligt ifrån sig på ridningen.... som vanligt. Och efter det bar det genast iväg ut till stugan :-)

Det var den här lediga helgen det.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0