snön lyser vit på taken

och man skulle faktiskt kunna tro att endast tomten är vaken ;-)

Huset mitt emot, det äldre paret som alltid varje morgon är ute och påtar i trädgården vid 06 tiden på morgonen - och vintertid då givetvis skottar uppfarten kliniskt ren från snö samma tidpunkt, verkar inte ens vakna.
"stormen" har bedarrat lite ser det ut som, även om det fortfarande blåser och snöar en hel del.

Klass två varning med råd från SMHI att hålla sig hemma....
STANNA HEMMA!!! -lyder rubrikerna på Aftonbladet.
Vad händer om jag gör det?
Vad händer om jag trotsar det, åker till jobbet och blir påkörd av någon annan idiot som vägrar anpassa hastighet efter väglag alt inte ännu bytt till vinterdäck.... och dör som 49 åringen i Växjö?
Kanske kan jag ta en längre väg och åka runt så det blir motorvägsvägen hela vägen.... då slipper jag iaf kringelkroksvägarna.
Jag har ingen större lust att skicka kidsen till skolan när det är så här.....
Men vad gör man?
Vad gör Centrumledningen om man inte öppnar butiken( det är böter om man inte öppnar en viss tid) ??
Vad gör min chef om jag inte dyker upp?
Tycker ni att jag verkar nojjig och skraj för allmänheten?
I shit you no shit I am.... andra människors val som kan påverka mitt öde!!

Vad ska ni göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0