ska jag eller ska jag inte?

Står vid korsningen, är en aningen sen till jobbet.
Det kommer bilar hela tiden, så det är bara att vackert stå där och vänta på min tur....
Sen kommer en lucka... ska jag eller ska jag inte?
Det är en liten lucka, och när luckan är slut så kommer det en buss....
Det kan verka som om att det inte är en sådan stor grej, men kör man en skruttibangbang (vilken film/serie?) som jag gör... så vet man aldrig om den ska stanna eller fortsätta rulla.

Jag chansar... kastar mig ut och hinner :-) Ingen behöver bromsa och ingen behöver väja för mig....
Men sen i efterhand tänker jag att det hade ju inte varit hela världen om jag väntat.... Det kunde ju trots allt gått illa, för fler än bara mig.
Och en buss i röven känns ju sådär, kan jag tänka mig :-)

Chansar ni i trafiken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0