Mera funderingar.

I morse gick jag med min dotter upp till skolan.
Några flickor är elaka mot henne pga hennes storlek.
Den klassen hon går i, har tidigare varit mycket bra... men nu börjar de komma upp i åldrarna och den där "råa" attityden kommer fram hos vissa.
De "coola" gängen formas och alla har de en krönt drottning eller kung högst upp på toppen som alla trånar efter....

Varför är barn så elaka?
Hur kommer det sig även, att de som är värst... ofta är de som har "super respekt" för sina föräldrar....

Nu säger inte jag att min dotter står ensam mot alla. Tack och lov är det inte så... än. Hon är stark och hård... och en och annan vass kommentar slinker ur även ur hennes mun....

Hur som helst.... jag gick med henne till skolan, och tog mig ett snack med dessa tjejer. Nu återstår det att se om det gav resultat eller inte.
Hon har ju som sagt kompisar iaf... jag minns på min tid, så stod jag ensam mot alla....


Kommentarer
Postat av: DD

Usch...jag minns det jag med. Barn är elaka och jag tror tyvärr att det antingen är så att deras föräldrar lär dom detta. Antingen genom att visa förakt och brist på respekt mot allt och alla eller genom samma agerande mot sina egna barn.



Hoppas din dotter mår bra.



Btw - jag har jobbat hela dagen idag. ;D



2008-11-04 @ 18:28:36
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Korven

Usch jag minns 3:an och 4:an, barn är tamefan ELAKA...



Men jag var som din dotter, tuff, stark, och hade en rapp käft att svara tillbaka med. Och vet du, när jag fyllde 13 började jag växa på längden, jag var väl lite av den fula ankungen som tillslut blev svanen. och jag går med rak rygg och ett stort leende när jag stöter på mina fd klasskamrater från mellanstadiet.



Hoppas allt ordnar sig.

2008-11-05 @ 08:55:36
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Emsan

Usch vad ledsen jag blir=( Emilia är ju världens finaste lilla tjej. Du är en bra mamma Cina, hoppas de där tjejerna lägger av nu. Barn kan vara så elaka=( kram

2008-11-05 @ 22:12:00
URL: http://www.msemsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0