Onsdag... ;-)

Jaaaa.... ÄNTLIGEN!! Ledig!!!! 6 dagar, ska bli himla nice :-)
Fast, jag är ju egentligen bara ledig från jobb ;-) Nu ska här bakas och donas inför elevdagen på lördag, samt funderingar på kläder till kvällen. Hela lördag dag kommer gå åt till skolan och barnen.

Eftersom jag inte riktigt vet vilka som läser denna blogg, så skriver jag inga detaljer ang hippan på kvällen, men skoj ska det bli.
Väldigt olikt mig faktiskt, att åka in och träffa en massa främlingar. Ensam dessutom.
Men jag ser faktiskt väldigt mycket fram emot att träffa alla. Vi har ju haft kontakt via mail, och hejjat på varandra förr.... men jag "känner" dem inte. SO NOT ME!! Eller iaf... inte som "gamla" jag...

Fast jag vet ju inte heller om jag kan skriva det som "gamla" jag, då jag itne alltid varit nojjig för att träffa nytt folk..... "Det var en gång..." Men äh... det ska bli kul!
(är inte rädd, kan flyga ---- sluta tjata)

Talade med rekryteringsfirman idag... tur det för jag varit så nervös... och det visade sig att de "jobbar på det" och kommer höra av sig i slutet av denna vecka eller början på nästa. Intervjuven kommer iaf bli av bekräftade han.... Hoppas hoppas på jobbet (igen, nu tjatar jag igen).


***

Nu har även Elliot fått somna in... de var ju lika gamla, och levde lika länge. Tomt i släkten är det...
En massa kramar till svägerskan, som jag vet har det jobbigt just nu.



***

Idag kom det in en kund som chockade mig en aning.... försökte verkligen tänka som henne, men det gick inte på något sätt.
Hon hade köpt en dammsugare.... som vi har stående i butiken för att kunderna ska kunna "klämma och känna" på för att de ska känna att de inte köper "grisen i säcken".
Dock så var hon inte riktigt nöjd med sin dammsugare som hon köpt, så hon ville se vad vi hade mer.... Så jag visar henne....
När vi talat en stund så säger hon att hon tänker byta den dammsugare som hon köpt - och använt - till en av de andra vi har...

Jag blev lite paff och förklarar lite fnittrande att "så kan hon inte göra", varpå hon tittar på mig helt oförstående...
-"vaddå, när man köper kläder får man ju ta hem och prova och lämna tillbaka om man inte är nöjd med dem".

Fortfarande lite skrattfärdig - med synen framför mig hur hon står framför spegeln med sin nyinköpta dammsugare och dammsuger fram coh tillbaka samtidigt som hon tittar i spegeln för att se hur det ser ut säger jag återigen till henne att hon inte kan lämna tillbaka en använd dammsugare för att hon inte gillar den.... hahaha

Hon försöker då jämföra och ifrågasätta huruvida hon skulle fått lämna tillbaka den om den varit trasig...
Aja... det hela slutade iaf med att hon, smått sur, gick ut ur butiken och kände sig missnöjd.

Jag förstår faktiskt itne hur jag fortsätter förvånas över hur folk beter sig. Det verkar verkligen som om att "skita fullständigt i alla utom sig själv" nu mera är en livs stil hos folk. Moral, sunt förnuft och respekt... är som bortblåst i samhället... inte konstigt att det ser ut som det gör.....

En annan dam blev helt förbannad för att hon inte fick det priset på en vara, som var reapris fram till 2/5, om hon handlade den framöver... hon hade ju frågat vad den kostade och fått svaret: "ord pris 2490 och nu 1990"
Hur länge tror folk att "nu" är???

Hellre det ena, än det andra, jävla fucking wannabe! I´m free!


Min käre make behagade komma hem från Grekland i dag. Hurra! Så skumt när inte han är hemma ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0