Lördag

08:56
Tankarna finns hos den underbare trollungen, som alltid kommer finnas i mitt hjärta.

***

Träffade för ett tag sedan Josefin och Marcus från Sigtuna, ja... inte jag då, för jag jobbade... Men Matte och Kidsen träffade dem.
Karl hade växt en del sedan man såg dem sist. De var ju vänner till våra dåvarande vänner. Men liksom vi, så ... ja.. umgås de inte med dem längre.
Kul att höra från dem iaf :-)
Nu så här i efterhand, börjar man ju undra om det man hört om dem... anledningen liksom... är lika mycket "full of shit" som andra nu får höra om oss.... eller ja, i våra fall.... så är det då jag ... och i deras fall, var det oxå tjejen..... I wonder why...

***

Vädret idag är helt underbart. Syrran gjorde rätt i att välja denna helg som ledig.. hrmf... själv fick jag en kall helg... :-) Men men, man kan inte få allt.
Jag har tagit fram köttet så Matte kan marinera det, och så skall vinet inhandlas.
Hoppas verkligen vädret håller i sig hela kvällen, eller ännu bättre... värmer upp så det verkligen går att sitta ute länge!!

Om lilla Nelly hade varit här hade Noel haft en rolig vän här oxå, de lekte så bra ihop. Men Han får ju vara med de andra grabbarna oxå :-)
Annars har vi ju alltid lillmamman Emilia ;-)

To be continued.......

************************************

11:51
Hrm... hallå... eko eko eko!
Det är mycket folk i centrum, men de befinner sig ute i andra ärenden än vitvaror idag...

Kom försent i morse oxå pga strul med bil. En bil... flera olika ärenden... går inte ihop, men det löste sig.
Två timmar har snart gått och jag kan inte direkt påstå att tiden går fort. Den kryper fram.

****
13:03
Nu börjar det iaf även kika in lite kunder till oss här :-) Yeah!!
Till och med klockan lyckas röra sig framåt.

Talade med Matte och fick höra att jag återigen missade när Emilia galopperade... :-( Självklart kommer det en tid när även jag får se det... men det är ju liksom ngt speciellt när barnen utvecklas och lär sig saker.. då vill jag ju vara med.

Nu i juni är det ju flera bröllop på gång. Ett jättestort, och ett lite mindre.
Det stora är klart med allt, det lilla funderar jag lite på. Vad ska vi ge i present?

****
13:36
Och så stannade tiden igen.

Fick höra om en maskrosrensare där jag inte behöver sitta med mina ömma händer.


Självklart måste jag ju införskaffa denna pryl :-)

***
15:31
Tips:
Om du har köpt för mycket kryddörter och inte kommer att laga mat på några dagar, kan du lägga örterna på en plåt eller ett galler och ställa dem varmt. När de har blivit torra och spröda kan de förvaras i en lufttätburk i flera månader.

Förvara alltid tomater i över 13 gr temp, då de vid lägre temperaturer blir vattninga och får sämre smak.

Tillsätt en nypa gurkmeja när du kokar upp pastan, så får den en vackrare och trevligare färg.

Det går lättare att pressa saften ur en citron om den först får ligga i varmt vatten en stund
.

****
16:43
Nu är det bara lite mer än en timma kvar innan jag slutar. Puh... dagen har varit väldigt seg.
I morgon har jag tagit beslutet att jag ska städa lite här... då kanske dagen går fortare. Idag har jag helt enkelt inte pallat. Segt, för segt och det kom över mig innan jag tog för mig ngt.

Tänkte jag skulle fota baksidan så jag har lite "före" bilder, och så fota när den är fin och iordning gjord. Ta en deltaj i taget liksom.

Min käre make har gjort (som vanligt) ett sådant bra jobb hemma idag. Städat, fixat och donat. Även förberett maten till i kväll och varit och handlat.
Han är så bäst!!
16:45... tiden går fortfarande sakta!!!!


****


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0