Idag är min måndag...

Skulle man kunna säga, fast det är onsdag.. eller patteklappardagen som Gert Fyliking kallar det ;-)


I dag är jag otrevlig. Om man får tro en kund... hihi.
Till saken är att jag inte ens försökte vara otrevlig, utan jag försökte skämta... men han såg inte ironin i det, så jag var otrevlig.

Jag: Kan jag hjälpa till med ngt?
Han: Ja, är det här den som de gör reklam för på tv? (Nickar mot oxy3system damsugaren)
Jag: Öh.... det beror på vilken reklam du menar, går massor av reklam på tv just nu... (vi har reklam för dammsugare, miele har och siemens har... så hur ska jag veta vilken han menar??) säger jag lite fnissandes.
Han: Det var väl ett väldigt onödigt sarkastiskt svar av dig, klart jag menar dammsugare när jag står vid dammsugare.
- Hrm tänker jag... det menade ju jag med...
Han: Nej, nu går vi här ifrån. Fattar du inte att det är du som är beroende av mig, inte jag av dig!!! Det är jag som är kund här!!! Och du står bara här och är otrevlig!!
Jag: Oki, tack så mycket! HA EN FORTSATT TREVLIG DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(blev avbruten innan jag hann skriva klart)

Gåendes mot kassan, så kommer jag på vilka reklamfilmer det är (alltså, vilka märken) som går på tv just nu... Miele och Siemens... 

Jag: Nu när jag fått fundera ett tag så kom jag på vilken dammsugare det är du måste mena..... Men jag är ju så pass otrevlig att jag inte tänker tala om det för dig, då vi inte säljer det märket.

Då gick han surt ut.... 

Ok, jag borde kanske ha nöjt mig med att önska honom en fortsatt trevlig dag... men han var på väg in igen för att kackla mera.. sur som han var, och jag orkade fane mig inte lyssna.

***

För övrigt flöt dagen på, inte lika trött idag som jag brukar då det faktiskt varit en del kunder i butiken idag :-) Skönt, för det är så jäkla trist att bara stå och surfa hela dagarna. Tiden går så mycket fortare när man har saker att göra.

Igår när jag kikade som vanligt på hemnet, så fann jag följande hus... mmmmm..... 

Huset 

Inte riktigt i den prisklass vi hade tänkt oss... hrm... men helt underbart iaf. Vi ska försöka gå på visning på det, men har lite funderingar då det ser ut att gå en järnväg relativt nära tomten... och är det för nära så spelar det ingen roll hur pass fint det är. 
Dessutom går motorvägen en bit i från... men det är som sagt var svårt att få ngn klarhet i hur pass kort eller långt avståndet är om man inte varit där och tittat.
Men den summan för ett hus som ligger mellan en motorväg och en järnväg är jag inte direkt intresserad av... inte för vilken summa i världen faktiskt... 
Så... vi får se vad mäklaren svarar.... om det blir visning eller inte.

Vi ska iaf försöka vara klara med allt meck nu i sommar, med detta hus... så vi -  om det blir dags - är redo att lägga ut det för försäljning till hösten :-)

Godnatt!

Godnatt!!    



 

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ja du vad säger man vissa människor kan inte förstå nått, de bara går i sin grå värld och tror att alla ska förstå vad de menar. Tycker du var vitsig och kul men tydligen inte denne kund.

2008-05-21 @ 19:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0