Funderingar

Är det inte bra lustigt så säg... hur folk beter sig för att rättfärdiga sina fel.
Inte nog med att det saknas brist på respekt och hänsyn till en annan människa, utan även förmågan att inse sina fel och be om ursäkt för sin egna framfart och fel.
Inte konstigt att världen ser ut som den gör, när var och varannan person lever efter "sköt dig själv och skit i andra".
Under denna mening ligger en förmåga att lägga över skulden på andra...

Trösta alla som finns där ute med att andras lögner, skall inte oskyldiga behöva förklara. En vacker dag som uppdagas dessa, som alltid, och då kan man ju även hoppas på att "det man gör mot andra, slår tillbaka mot en själv"...

***

Dessa fyra dagar av ledighet har gått över fortare än jag ens hann fisa. Så nu är det jobb som gäller.
De övriga som jobbar där, har fått löneförhöjning... men inte jag.
Jag är å andra sidan även den enda som inte varit där så länge heller... samt talar öppet om att byta jobb, så jag klandrar inte chefen för det. Bara att gilla läget.

På arb sökar sidan ser det ganska så tomt ut. Jag ska gå in och reg mig på fler sighter (om jag finner några som jag inte reg mig på) för att öka mina chanser...
Dock så måste jag ju säga att det är ganska så svårt att få tag i referenser... Chefen på stället där jag varit längst, fick ju sparken... och övriga som är kvar... vet jag inte vilka det är....

Som egen företagare så är det ju inte så lätt att få referenser, och då lämnas endast kvar de butiker i samma kedja jag varit på det senaste året.
Men som 32 åring så är det föga imponerande....

Nej, dags att rycka upp sig. När jag väl finner ett jobb och det är meningen att jag ska få det... så får jag det. Tills dess är det bara att vänta :-)

Matte skall fixa det sista nu innan semester och sedan blir det planering av fest med alla våra vänner. Mycket att planera, så det måste börjas i tid :-)

Ahh.... seg start efter ledighet, men äh.. what the fuck! Vem har inte det ;-)

Kommentarer
Postat av: sussie

Halloj, visst kommer du snart hitta ett bra jobb, det är jag säker på. Själv ska jag ringa på ett i Solna i dag får vi se. Här är man också lite små seg, efterdyningar efter helgen kanske.

Vi får höras, hur gick det med burarna förresten ??



Kramar

2008-06-30 @ 09:32:01
Postat av: Cina

Det går bra med burarna. De står hemma och en av dem har ditt namn på ;-)

Jag har i min vilda fantasi inbillat mig att jag som ytterligare ett projekt ska sortera ut kläder till dina grabbar... :-) .. och då lämna allt på samma gång.



kram

2008-06-30 @ 12:45:35
Postat av: Sussie

Ta det lugnt du, stressa inte ihjäl dig för vår skull gör allt i den takt du orkar och hinner. Många kramar från oss.

2008-06-30 @ 23:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0