Ny dag, nytt pass :-)

Japp.
Återigen har en ny dag grytt... och återigen sitter jag här med min kaffekopp och kämpar mot sömnen ;-) Fast egentligen ska jag ju inte tycka synd om min själv... det finns ju de som börjar sitt arb kl 07:00.

Igår hann jag iaf tapetsera väven, samt disk med min käre make ang Emilias present. Dessvärre pga att jag jobbar... så kan jag inte åka med och inhandla den.
Man inser inte hur mycket man kommer sakna de små sakerna förrän man inte längre kan göra dem.
Av oss ska hon iaf få en ny cykel. Det har hon önskat sig sedan förra året, och nu är hon iaf så pass stor att hon klarar av en i 26"

Fick äntligen svar ang en ref från min forna tid på 97-06 jobbet. Var nästan säker på att denne person inte längre jobbade kvar, men det gjorde personen. OCH jag fick använda denne som ref.... så nu är äntligen luckan stängd.

När man skalar en apelsin, så tar man bort det beska skalet.
Man skalar den i förväntan om att apelsinen under skalet skall smaka lika gott och syrligt som det alltid brukar göra.
Men det är inte alltid så, att apelsinen man har är vad den ser ut att vara.
Ett bett av den, kan visa att den inte alls är som du trott... och få dig att tveka nästa gång du tänker köpa en apelsin.
För varför chansa? Den smakade ju så illa.
Men å andra sidan, så är de riktiga apelsinerna du tidigare smakat, extremt underbara. Men det tänker man inte på, när man på tungan har den bittra smaken från den dåliga apelsinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0