Läste massa skit....

... i tidningen idag.

En Svenska blir misshandlad av sin pojkvän och iväg körd för att mördas... Pojkvännens systrar var med som medhjälpare... Detta skedde på Sicilien...
Ja, vad säger man?
Reta inte upp sin partner på semestern. Dagens ungdomar är inte som de var förr ;-)

En liten kille blir utvisad och det är så synd om honom för han håller på att lära sig köra rullstol (!).
Ja, vad säger man här.
Som vanligt så räcker inte alla pengar till allt.
Som att inte ha råd att ge sina egna barn mat, så vi skänker det till grannen istället.
Nej, det var ganska hårt.... men varför börjar Sverige med sådana saker och tar sådan jävla lång tid i utredningen om de får stanna eller inte.... för att sedan bara avsluta den innan den är klar? Snacka om slöseri med pengar!
Det kostar iaf pengar :-) Och människorna var inte "svenskar" ....
Han kom hit enkom för att få behandling. Sverig börjar behandla, och ska sedan skicka iväg dem när det är enbart 2 mån kvar på behandlingen....
(kommer från montenegro där sjukvård för handikappade suger)
Men kan man bli annat än chockad på Sveriges styrande....?
De begär inte att få stanna för alltid.
De önskar att få stanna tills behandlingen är klar, och erbjuder sig t o m att betala (med vilka pengar?? Sjukvård är inte billigt...... men tanken är god).

***
Som ni, mina kära läsare, kanske redan listat ut... så sitter jag nu återigen här med min kopp kaffe och försöker vakna.
Kl är 11:01 och jag ställer mig en tyst fråga:
-"Hur skulle jag orka upp på söndag om jag dessutom druckit vin?"
Svaret är mycket skrämmande.... Det gör jag helt enkelt inte.
Vindrickar kvällar får ske när jag är ledig.
Ok .. jag skulle få underbart roligt.
Massa skratt och underbara människor... Det skulle jag verkligen behöva!
Men dagen efter kommer jag förstöra för mig och alla andra människor (kan inte gömma mig.. jobbar ju) att den lilla snutt av glädje och lycka som jag känner på lördagen... kommer inte kunna mäta sig med söndagens trombvarning.
I hate the world today!

Jobb ja... hur går det på den sökarfronten?
Jo... mycket rätt gissat så fick jag inte "civilekonom med 3 års erfarenhet från liknande uppgifter".... men som tidigare nämnt så var ju detta ganska så lätt att lista ut.
Däremot så har jag funnit ett jobb... i sollentuna. Infracity faktiskt. .... ligger i väsby, men det har rekryteringsfirman missat... därför har jag inte sett den tidigare.
Gick vidare i den första "källsorteringen" och hoppas nu på att få komma på en intervjuv.
Även på att få jobbet... och få lediga helger ;-)

Nu är det så soligt varmt och underbart att jag funderar på att gå ut på baksidan (rivningsplacet..haha) och lägga mig i bikini (för första gången i år).
Oliwer vill gå hem till sin kompis David, då David har en ruschkana som man springer och kastar sig i.... så simpel... så rolig!
Men vi har dock inte plats för den... kan ju inte direkt lägga den på sten!!!!



***

I flera veckor har vi nu väntat och väntat för att få besked om vad som kommer hända. Vecka för vecka så får vi information om att "beskedet" kommer dröja.
Återigen sitter jag nu är, och hoppas på ett svar...
Får vi kanske ett besked idag? Eller kommer det skjutas upp igen......

***

NU är det snart dags för bikini... Om Ollan ska till sin polare, så måste vi ju gå dit... det är en bit.... i värmen.... men jag tänker iaf inte gå den i bikini ;-)

Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=lyp5we2ySDo





Men Cin Det går.....Lördag!

2008-07-04 @ 12:02:23
Postat av: Anonym

Hörde att du kommer...jippi!!!

2008-07-04 @ 13:56:08
Postat av: Anonym

Va då går det inte att gå i bikini ?? Jag cyklade till Kairo igår och hade ett linne som blåste upp hela tiden och ett par shorts som åkte ner så kunde jag visa mig så , så kan du gå i bikini (fniss) Nej nu ska jag återgå till mitt tråkiga städande av lägenhet, burar och annat.

Sköt om er, längtar till min resa snart.

2008-07-04 @ 15:37:43
Postat av: cina

Mäh.... nu gör ni mig förvirrade.... Vem är ni som skriver? Alla är anonyma och jag kan heller inte se på ip adressen... hrm....



whoooo areee youuuu!!!



Anyway, Yep ... jag kommer, så här ska fnittras :-)

2008-07-04 @ 16:38:25
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Suss

Hehe missade att skriva från vem, shortsen vid knävecken o linne i ansiktet va jag.

2008-07-05 @ 00:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0